• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Nowe składki oraz możliwość zakupu paliwa na preferencyjnych warunkach dla członków PIT

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

Również Polska Izba Turystyki nie uniknęła konieczności podwyżki składek członkowskich w trosce o zapewnienie środków na funkcjonowanie Izby i realizację zadań statutowych.

Rada Izby podjęła uchwałę zwiększającą składki o 20%.

 

W przypadku największych organizatorów turystyki i ubezpieczycieli, którzy płacą dużo wyższe składki na podstawie odrębnych uchwał Rady PIT obecna podwyżka wynosi 10%. Uchwała Rady dostępna jest na stronie internetowej PIT

. Jednocześnie Zarząd Izby podjął działania stwarzające członkom Izby możliwość uzyskania oszczędności w kosztach działalności m.in. poprzez zakup paliwa do samochodów na preferencyjnych warunkach, korzystania z odroczonych terminów płatności, możliwość szybkiego zwrotu podatku VAT od paliwa i opłat za przejazd drogami z 28 państw UE.

Szczegółowe informacje o warunkach korzystania przez Członków PIT z zakupów na preferencyjnych warunkach podam Państwu niezwłocznie w odrębnym komunikacie.

Z poważaniem, Sebastian Nasiłowski Skarbnik PIT Polska Izba Turystyki

WSPIERAMY SIĘ!!! POLSKA IZBA TURYSTYKI - obrady on-line !!!

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

W imieniu Zarządu Polskiej Izby Turystyki Oddział Małopolski serdecznie Państwa zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniu online pt. "WSPIERAJMY SIĘ".

Podczas spotkania chcielibyśmy zaprezentować aktualne działania Polskiej Izby Turystyki, ale przede wszystkim chcemy poznać aktualną sytuację Państwa firm, problemy które Państwa dotykają oraz wymienić doświadczenia w tych trudnych czasach dla naszej branży.

Jeśli ktoś z Państwa miałby ochotę zgłosić jakieś tematy do przedyskutowania, to prosimy o przesłanie ich mailem do biura na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Spotkanie odbędzie się w formie on-line na platformie ZOOM 01 marca 2022 roku o godz. 11.

Link rejestracyjny poniżej Temat: Zoom meeting invitation - PIT O/Małopolski Czas: 1 mar 2022 11:00 AM Warszawa

Dołącz Zoom do spotkania

https://us02web.zoom.us/j/89730843948?pwd=SlprNXBQWENleTc0cDk2UTVneVZEdz09

Identyfikator spotkania:

897 3084 3948 Kod dostępu: 077685

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w naszym spotkaniu i do zobaczenia wkrótce!!!

Z poważaniem, Piotr Laskowski Prezes Oddziału Małopolskiego PIT e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www.pit.org.pl

„All In Türkiye” - zapraszamy na szkolenia!!!

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

Z przyjemnością informujemy o uruchomieniu platformy All In Türkiye stworzonej przez Turecką Agencję Promocji i Rozwoju Turystyki (TGA).

Jest ona adresowana do pracowników branży turystycznej - międzynarodowych biur podróży, touroperatorów, czy przewodników. Platforma dostępna na stronie www.allinturkiye.com oferuje dziesięć szkoleń zatytułowanych: About Türkiye; Safe Tourism, Istanbul, Antalya, Kapadokya, Mediterranean Region, Aegean Region, Izmir, MICE and Outdoor & Adventure. Kursy te są szansą na zdobycie cennej wiedzy na temat miejsc i produktów turystycznych Türkiye (Turcji).

W ramach platformy przewidziane są 24 kursy online dostępne od marca 2022 roku.

Programy oferują możliwość zdobycia specjalistycznej wiedzy w różnorodnych dziedzinach, począwszy od historii i kultury Türkiye (Turcji), na przyrodzie i możliwościach turystycznych skończywszy. Programy te trwają 60, 90 lub 120 minut.

Platforma All In Türkiye jest dostępna dla specjalistów branży turystycznej jako bezpłatna usługa oferowana przez TGA.

Ma ona na celu zapewnienie łatwiejszego dostępu, z dowolnego miejsca na świecie, do najbardziej rzetelnych i aktualnych informacji o Türkiye (Turcji).

Dzięki temu polska branża turystyczna ma możliwość promocji oraz wprowadzania na rynek tureckich destynacji turystycznych w najbardziej efektywny i skuteczny sposób.

Ponadto po pomyślnym ukończeniu każdego szkolenia i egzaminie branżowi specjaliści otrzymają Türkiye Expert Certificate (Certyfikat Eksperta Tureckiej Turystyki). Serdecznie zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału w szkoleniu.

Biuro Wykonawcze Polskiej Izby Turystyki Polska Izba Turystyki 

PIT - Oddział Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

zmiana Statutu Izby dała nam możliwość powoływania oddziałów branżowych.

Przystąpienie do oddziału branżowego nie wiąże się z żadnymi opłatami. Słuchamy Waszych uwag i sugestii dotyczących działania Izby, dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom chcemy utworzyć dla Was Oddział Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej

. 1. Kreujmy pozytywny wizerunek organizatora turystyki dziecięcej jako doświadczonego, solidnego partnera przy realizacji wypoczynku dla dzieci

2. Wspólnie pokazujmy, że to organizatorzy turystyki są najlepszymi specjalistami do realizacji takich projektów jak „Poznaj Polskę”

3. Działajmy razem nad wyeliminowaniem „szarej strefy”, która szczególnie w czasie pandemii mocno się uaktywniła

4. Edukujmy dyrekcję szkół, jakie mogą być konsekwencje realizacji wycieczek szkolnych przez firmy nie mające doświadczenia oraz uprawnień, współpracujmy z Kuratorium Oświaty

5. Promujmy razem BON TURYSTYCZNY – aby rodzice bez problemów mogli go wykorzystywać do realizacji wyjazdów zorganizowanych przez nas

6. Poznajmy się, wymieniajmy doświadczeniami, pomysłami

7. Monitorujmy, czy restrykcje związane z podróżowaniem umożliwią Wam realizację wyjazdów zagranicznych dla dzieci i młodzieży

8. Współpracujmy z MEN w przypadku zmiany wytycznych dotyczących wypoczynku letniego czy zimowego dla dzieci – aby kolonie były bezpieczne, a wyjazdy możliwe do realizacji

9. Współpracujmy z POT, twórzmy ciekawe projekty edukacyjne dla dzieci, które potem będziemy wspólnie realizować Chcemy rozmawiać na ważne dla Was tematy i wspólnie znajdować rozwiązania, bo Wasz głos ma znaczenie!

Jeżeli chcecie dołączyć do Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej prosimy swoje zgłoszenie przesłać do Biura Wykonawczego na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informujemy, że przystąpienie do Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej nie wiąże się z koniecznością wpłaty dodatkowej składki członkowskiej, ani ze zmianą dotychczasowej przynależności do oddziału wojewódzkiego.

Oddziały branżowe dają dodatkową możliwość aktywności.

Z poważaniem, Aneta Noszczyńska Polska Izba Turystyki Oddział Małopolskiego

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel : 668 083 472 www.mit.org.pl PIT 

Zapraszamy do rozmowy z ekspertem o Nowym Polskim Ładzie - bezpłatny webinar 24 luty godz. 12:00

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

Zapraszamy do rozmowy z ekspertem o Nowym Polskim Ładzie 1 stycznia 2022 r. w życie wszedł Polski Ład uwzględniający szereg zmian w wielu obszarach życia społecznego i gospodarczego w Polsce, które w znacznej, jeśli nie przeważającej mierze dotyczą właścicieli małych i mikro firm.

Już 24 lutego o godzinie 12.00 odbędzie się webinar dla przedsiębiorców z ekspertem dr Grzegorzem Kelerem, Adwokatem i Associate w Kancelarii SPCG, specjalizującym się w prawie podatkowym oraz prawie spółek. Podczas spotkania zostaną omówione najważniejsze zmiany, jakie niesie za sobą Polski Ład.

Polski Ład wprowadza wiele zmian, które niestety często bywają niejasne dla przedsiębiorców nieporuszających się na co dzień w meandrach prawa podatkowego.

Największe zainteresowanie małych i średnich firm budzą kwestie dotyczące zmian w oskładkowaniu i opodatkowaniu jednoosobowych działalności gospodarczych, ulg oraz terminów legislacyjnych Polskiego Ładu. Przedsiębiorcy poszukują odpowiedzi na coraz częściej pojawiające się pytania o skutki, jakie przyniesie dla ich firmy i dochodów szereg nadchodzących zmian.

Bank BNP Paribas wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców zaprasza już 24.02.2022 r. (czwartek) o godzinie 12.00 na webinar pt. Konsekwencje finansowe Polskiego Ładu dla mikro i średnich przedsiębiorców.

Podczas wydarzenia uczestnikom zostanie przekazana praktyczna wiedza w tym zakresie, a także będzie możliwość zadawania pytań w zakresie poszczególnych zagadnień.

Aby zarejestrować się na bezpłatny webinar wystarczy wejść na stronę www.webinarybnpparibas.pl

Agenda 1. Zmiany w oskładkowaniu i opodatkowaniu jednoosobowych działalności gospodarczych a) Zmiana zasad rozliczania składki zdrowotnej b) Zmiany w opodatkowaniu związane z rozliczaniem składki zdrowotnej c) Zmiany w ryczałcie d) Likwidacja karty podatkowej e) Zmiana definicji wolnego zawodu f) Nowe zasady opodatkowania wykupu samochodów z leasingu

2. Nowe zasady opodatkowania wynagrodzeń pracowniczych a) Wyższa kwota wolna od podatku b) Podwyższenie drugiego progu podatkowego c) Zmiana zasad ustalania składki zdrowotnej

3. Nowe ulgi a) Ulga na zakup terminala płatniczego i realizację transakcji przy jego użyciu b) Zachęty do stosowania rozliczeń bezgotówkowych c) Ulga na robotyzację d) Ulga na ekspansję e) Ulga na innowacyjnych pracowników f) Zmiany w uldze badawczo-rozwojowej (B+R) g) Zmiany w IP Box korzyści dla programistów h) Zmiany w funkcjonowaniu estońskiego CIT

4. Inne zmiany a) Obniżenie limitu transakcji gotówkowych b) Elektroniczne wysyłanie ewidencji podatkowych

5. Terminy a) Planowane wejście w życie nowych przepisów b) Obecny etap legislacyjny

Zapraszamy do udziału w spotkaniu Grzegorz Chmielewski

Wiceprezes Polska Izba Turystyki Polska Izba Turystyki Nadawcą maila jest Polska Izba Turystyki

WSPIERAMY SIĘ!!! POLSKA IZBA TURYSTYKI - obrady on-line !!!

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

 W imieniu Zarządu Polskiej Izby Turystyki Oddział Małopolski serdecznie Państwa zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniu online pt. "WSPIERAJMY SIĘ".

Podczas spotkania chcielibyśmy zaprezentować aktualne działania Polskiej Izby Turystyki, ale przede wszystkim chcemy poznać aktualną sytuację Państwa firm, problemy które Państwa dotykają oraz wymienić doświadczenia w tych trudnych czasach dla naszej branży.

Jeśli ktoś z Państwa miałby ochotę zgłosić jakieś tematy do przedyskutowania, to prosimy o przesłanie ich mailem do biura na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Spotkanie odbędzie się w formie on-line na platformie ZOOM 01 marca 2022 roku o godz. 11. Link rejestracyjny zostanie wysłany do Państwa na tydzień przed organizowanym wydarzeniem. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w naszym spotkaniu i do zobaczenia wkrótce!!!

Z poważaniem, Piotr Laskowski Prezes Oddziału Małopolskiego PIT e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www.pit.org.pl PIT

 

Szkolenie, audyt. dokumentacja RODO z dofinansowaniem z PARP

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

Serdecznie zapraszamy mikro, małe i średnie firmy z branży turystycznej, hotelarskiej lub gastronomii do udziału w projekcie mającym praktycznie pomóc firmom w przeszkoleniu pracowników i uporządkowaniu lub przygotowaniu przebiegu procesów oraz dokumentacji ochrony danych

.W chwili obecnej odpowiedzialność za udowodnienie spełnienia wymogów RODO leży po stronie osób prowadzących firmy. W razie kontroli w szczególności powinni udowodnić wykonywanie okresowych systematycznych przeglądów ochrony danych, jak również okresowych szkoleń wszystkich osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych i bezpieczeństwa informacji (co najmniej raz w roku).

Biorąc udział w projekcie: - zweryfikujesz sobie zabezpieczenia, praktyki i dokumentacje ochrony danych (poprzez audyt będący częścią usługi doradczej), - uzyskasz wzorce (wypełnione , dostosowane do Twojej specyfiki i zapełnione Twoimi danymi), - zweryfikujesz poprawność stosowanych przez Twoją firmę dokumentów, - otrzymasz formalne audytowe zalecenia w kwestii ochrony danych osobowych w Twojej firmie, - uzyskasz raport z audytu, który będzie formalnym potwierdzeniem przeglądów ochrony danych, - przeszkolisz osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych.

Usługi (szkoleniowa i doradcza ) realizowane w ramach projektu są dofinansowane (od 80 do 100%). Usługi są prowadzone przez praktyków, ekspertów z obszaru ochrony danych i bezpieczeństwa informacji. PIT zapewnia szybką refundację (10 dni od złożenia kompletu dokumentów z usługi).

W razie zainteresowania projektem informacji udziela i kwalifikuje do udziału w projekcie Pan Jerzy Dzikowiecki Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . W przypadku pytań o terminy usług, stronę praktyczną wykonawstwa (szkolenie, audyt, zalecenia, pomoc w przygotowaniu dokumentacji) informacji udziela Marek Pióro Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Z poważaniem, Aneta Noszczyńska

Polska Izba Turystyki Oddział Małopolskiego

Załączniki:
Pobierz plik (Doradztwo_ful.pdf)Doradztwo_ful.pdf159 kB2022-02-09
Pobierz plik (Szkolenie_ful.pdf)Szkolenie_ful.pdf148 kB2022-02-09