• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Zapraszamy do Poznania na Targi Tour Salon 2023!!!

Szanowni Państwo,

Członkowie Polskiej Izby Turystyki wraz z Zarządem Grupy MTP, organizatorem Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON 2023 (Poznań, 27-29.10.2023r.) serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w tym wydarzeniu.

Ekspozycja obejmująca 11 pawilonów MTP to także bogata oferta kamperów i przyczep kempingowych w ramach targów CARAVANS SALON oraz jachtów i łodzi w ramach YACHT SALON!

 

Co niezwykle ważne: podczas Tour Salon 2023 możliwe jest spotkanie osobiste z wysokimi przedstawicielami Fly Dubai (na stoisku Lotniska Ławica), czy z decydentami obecnymi na ekspozycji Madagaskaru.

Jeśli byliby Państwo zainteresowani takim spotkaniem, prosimy przesłać maila na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Możliwie najszybciej przesłana zostanie informacja zwrotna. Nieodpłatny Bilet dla Profesjonalisty, który upoważnia do jednorazowego wstępu na teren targów w wybrany dzień znajdą Państwo pod poniższym linkiem.

Bilet dla Profesjonalisty: wymagana rejestracja jednorazowe wejście w wybrany dzień targów nie upoważnia do wjazdu na teren targów https://tour-salon.pl/pl/dla-zwiedzajacych/wazne-informacje/bilet-dla-profesjonalisty

/ W imieniu Zarządu Grupy MTP, z życzeniami miłego zwiedzania i wielu inspiracji Dariusz Muślewski Dyrektor Grupy Produktów / Product Group Director Tel.: +48618692520 , kom: +48603415174 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Polska Izba Turystyk

 

i Nadawcą maila jest Polska Izba Turystyki

Fwd: Zaproszenie VIP na MADE FOR RESTAURANT „SOS dla Gastronomii”, edycja Experience & Design oraz AFTER PARTY w White Marlin

Dzień dobry, w imieniu FOR oficjalnie zapraszam na spotkanie najlepszych polskich restauratorów: SHOW Kulinarne „Plate: senses and stories”, konferencję merytoryczną MADE FOR RESTAURANT „SOS dla Gastronomii”, edycja Experience & Design oraz AFTER PARTY w White Marlin przy sopockiej plaży.

Zapraszam na odkrycie razem z nami tego co tak naprawdę porusza emocje i oszałamia zmysły gości restauracji. W programie SHOW kulinarne, wybór Top 10, czyli najlepszych polskich restauratorów – kreatorów doświadczeń, oraz inauguracja badania i raportu „FOR RESTAURANT” stworzonego z ARC Rynek Opinia.

Spotkamy się 6 listopada 2023 roku w Radisson Blu Hotel, Sopot. To będzie cały dzień silnych emocji (od 12:00 do 24:00). Wydarzenie, które połączy sferę doświadczeń oraz degustacji od najlepszych szefów kuchni, barmanów oraz eksplorację wiedzy TOP polskich Restauratorów, którzy odnoszą sukcesy biznesowe w niepewnych czasach. _______________________________________________ Informacje organizacyjne:

Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości i obecności na konferencji w ciągu 3 dni od dnia otrzymania zaproszenia. Ilość miejsc na wydarzenie jest niestety ograniczona. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału stacjonarnie lub braku miejsc pozostanie wersja on-line konferencji. Jako nasz gość w pole “Kod VIP” proszę wpisać: VIPMFRSOPOT2023 Otrzymają Państwo potwierdzenie bezpłatnego udziału. Prosimy o rejestrację na wydarzenie w ciągu 3 dni od otrzymania zaproszenia pod poniższym linkiem: https://forsolutions.pl/madeforrestaurant-sopot-2023/?p=&lang=pl#section-245

 

_______________________________________________ Co w programie?

 

Miejsce, czyli finezja i gościnność Piękne sopockie błonia będą tłem-obrazem do jesiennej edycji konferencji MADE FOR RESTAURANT. Uczestników konferencji przyjmie Radisson Blu Hotel. Wszystko tu ze sobą współgra: sąsiedztwo morza, nowoczesne wnętrza, niezwykłe SPA i tuż obok warzywny ogród, w restauracji chleb wypiekany na miejscu, piwa i wina z własnej winnicy oraz dania Piotra Kościuka i Michała Gębali, a co najważniejsze – serdeczność pracowników. Mapa przeżyć, czyli zrozumienie gastrofizyki Próbą określenia, czym jest dobre doświadczenie restauracyjne, będzie stworzenie „Mapy przeżyć FOR RESTAURANT”, czyli zebranie w jednym miejscu wspomnień nie tylko kulinarnych, ale też zmysłowych. Kulinarny spektakl, czyli zmysły i historie Niezwykłą inspiracją dla uczestników konferencji ma być „Plate: senses and stories”, czyli wielozmysłowe doświadczenie, które jednocześnie będzie odbywać się na dziesięciu stołach, a jego kreatorami będą szefowie kuchni i barmani. Magia degustacji i lokalne akcenty, czyli oliwa północy Kolejne doświadczenie czekające na uczestników konferencji to seria dań przygotowana na bazie polskiego lokalnego oleju rzepakowego, opracowana pod kątem jego smaku, technologii oraz walorów zdrowotnych. Top 10, czyli najlepsi polscy restauratorzy – kreatorzy doświadczeń Uczestnicy sopockiej konferencji będą mogli też poznać dziesięciu najlepszych polskich restauratorów, którzy zostaną wybrani przez kapitułę konkursową powołaną przez organizatora. Każdy z laureatów wprowadzi nas w świat swoich doświadczeń restauracyjnych. Trudne rozmowy, czyli o równości i mobbingu W Sopocie nie zabraknie też tematów trudnych; ważna część zostanie poświęcona równości w traktowaniu osób, które różnią się płcią, kolorem skóry, krajem pochodzenia, wyznaniem czy identyfikacją seksualną. Raport FOR RESTAURANT, czyli potężna dawka wiedzy W raporcie sprawdzimy m.in.: czy jest sens otwierać restauracje w ciągu najbliższego półrocza, a jeśli tak, to w jakim regionie Polski i jakiego typu, jakie metody stosują restauratorzy, aby pozyskiwać pracowników: OLX, podkupywanie, a może szkolenie spośród własnych kadr? Co się najbardziej opłaca? ile procent restauracji zamknie się wkrótce i z jakich powodów? _____________________________________________

__ Wydarzenie będzie się składało z dwóch etapów: konferencji oraz After Party.

Tu szczegóły: https://forsolutions.pl/madeforrestaurant-sopot-2023/ Tutaj też więcej info o wydarzeniu: https://fortalks.pl/ To film z poprzedniej edycji z Warszawy: https://www.youtube.com/watch?v=kw9uUsxmdQI. Partnerami głównymi wydarzenia są Miasto Sopot i Polska Organizacja Turystyczna, organizacyjnie wspierają nas Radisson Blu Sopot, After Party White Marlin Sopot, strategicznie Winterhalter. Chefs Culinar, Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, biznesowo Cheff.it, Nespresso, Rational, Cheman, Antonius Caviar, Aviko, Wines of Germany, BUH, Citi Handlowy, Mojstolik.pl, S. Pellegrino, Vodka Chopin, Bunge, Tableart, Uber Eats, Rituals, Big Pictur, medialnie Forbes, Elle, Restauracja, In Your Pocket, Przegląd Gastronomiczny, Poradnik Restauratora, Szef Kuchni, RM. Resturant Managment, Horeca Trends, Papaja.pl, Food Service, Ouichef.pl, komunikacyjnie Sopocka Organizacja Turystyczna, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Warszawska Organizacja Turystyczna, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Agencja Rozwoju Gdyni, Poznan.travel. Pzdr serdecznie i liczę na nasze spotkanie oraz intensywne dyskusje w gronie najlepszych polskich restauratorów, szefów kuchni i managerów.

Z poważaniem, Aneta Noszczyńska Polska Izba Turystyki Oddział Małopolskimanagerów.

: Zaproszenie na Roadshow - Baltica 2023 - Wilno i Ryga

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

W imieniu Polskiej Organizacji Turystycznej serdecznie zapraszamy do udziału w Roadshow Baltica 2023 cykl 2 workshopów w 2 miastach: Wilnie i Rydze, które odbędą się w dniach 21-23.11.2023, organizowanym przez Polską Organizację Turystyczną.

Szczegóły dotyczące uczestnictwa w Roadshow Baltica znajdą Państwo w Ofercie udziału Wystawców oraz Zgłoszeniu udziału.

Dokumenty są do pobrania na stronie https://www.pot.gov.pl/pl/wsparcie-branzy-2023/warsztaty-turystyczne-na-rynkach-zopot-rok-2023#t

Uprzejmie prosimy o przesłanie wypełnionego i podpisanego ZGŁOSZENIA UDZIAŁU skanem na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zgłoszenia przyjmujemy do 10 października do godz. 17:00 Zwracamy szczególną uwagę na konieczność uzupełnienia informacji dotyczących warunków udziału.

Po przyjęciu wstępnego zgłoszenia zostanie przygotowana dla Państwa stosowna umowa. W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt z Włodzimierzem Szczurkiem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

W imieniu Organizatora Wiesława Przybylska Biuro Wykonawcze Polskiej Izby Turystyki Polska Izba Turystyki

Zaproszenie na Pierwszą Ogólnopolską Konferencję Organizatorów Turystyki Dziecięcej

Szanowne Członkinie i Członkowie Polskiej Izby Turystyki

Z ogromną radością i dużą dawką pozytywnej energii zapraszam Was na Pierwszą Ogólnopolską Konferencję Organizatorów Turystyki Dziecięcej.

Spotkanie odbędzie się 10.11 w Warszawie w znanym Wam dobrze z wysokiego standardu hotelu Renaissance Warsaw Airport.

Porozmawiamy nie tylko o problemach dotyczących sektora turystyki dziecięcej, ale również o najnowszych trendach w marketingu, o cyfryzacji i o realnych narzędziach do walki z szarą strefą.

Naszymi prelegentami będą znani w branży specjaliści.

Oczywiście wieczorem wszyscy będziemy mogli porozmawiać już trochę mniej formalnie przy uroczystej kolacji.

Nasza Konferencja będzie dla Was idealną okazją na wymianę doświadczeń, dyskusję i integrację.

10.11 to termin, który już dziś koniecznie musicie wpisać do kalendarza.

Szczegółowy program Konferencji wraz z możliwością rejestracji już niebawem pojawi się na stronie Polskiej Izby Turystyki.

A ja już dziś odliczam dni do spotkania z Wami.

Barbara CzerwińskaAlbin

Prezeska Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej PIT Polska Izba Turystyki

 

Prezeska Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej PIT

Załączniki:
Pobierz plik (Zaproszenie na konferencję.pdf)Zaproszenie na konferencję.pdf199 kB2023-09-27

Ankieta online dot. zrównoważonego rozwoju w turystyce i hotelarstwie w woj. małopolskim

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki, Małopolska Organizacja Turystyczna wraz z Polską Organizacją Turystyczną planują w najbliższych tygodniach organizację konferencji pn.

Współpraca-Innowacje-Turystyka Zrównoważona. Jeden z przewidzianych paneli w programie będzie dotyczył zagadnienia turystyki zrównoważonej w województwie małopolskim na tle światowych tendencji. W celu pozyskania wiarygodnych i aktualnych informacji nt. obecnego stanu wdrożenia praktyk z zakresu zrównoważonego rozwoju w turystyce i hotelarstwie w województwie małopolskim, przygotowana została anonimowa ankieta online.

Link do ankiety: https://forms.gle/ReJCiJUeEKGygY8m7

W związku z powyższym zwracamy się z uprzejmą prośbą do Państwa o wypełnienie formularza ankiety w nieprzekraczalnym terminie 15 września 2023 r. Na podstawie wyników ankietowania powstanie - opracowany przez ekspertów turystyki zrównoważonej - raport, którego szczegóły zostaną zaprezentowane podczas wspomnianej wyżej konferencji. Udział w niej zapowiedzieli przedstawiciele kierownictwa Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, Województwa Małopolskiego i Małopolskiej Organizacji Turystycznej. Patronat medialny nad konferencją objął Dziennik Rzeczpospolita Serwis Turystyka.

Uwaga: Ankieta jest przeznaczona dla firm i organizacji, które oferują usługi z zakresu turystyki i hotelarstwa (obiektów zakwaterowania, biur podróży, organizatorów wycieczek, atrakcji turystycznych, centrów konferencyjnych, itp.).

Ankieta nie jest przeznaczona dla centrów informacji turystycznych i stowarzyszeń branżowych.

Osobą kontaktową z ramienia MOT jest Mirosław Bartyzel, nr tel.: 660 028 703 Z góry dziękujemy za uzupełnienie ankiety.

O terminie planowanej konferencji będziemy informować w późniejszym terminie.

Z poważaniem, Aneta Noszczyńska Polska Izba Turystyki Oddział Małopolski e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel : 668 083 472 www.mit.org.pl 

Życzenia Wielkanocne

Życzenia Wielkanocne

Załączniki:
Pobierz plik (PIT_Wielkanoc2023.jpg)PIT_Wielkanoc2023.jpg164 kB2023-04-06

Cyfryzacja branży - fakty i niepokoje

KOMUNIKAT PRASOWY 08.02.2023 r. "Cyfryzacja branży - fakty i niepokoje"

Z ogromnym niepokojem śledzimy w mediach zarzuty UOKiK postawione jednemu z podmiotów stowarzyszonych w Polskiej Izbie Turystyki, dotyczące wprowadzania konsumentów w błąd poprzez nieprawidłowe prezentowanie cen.

Postawione zarzuty odnoszą się do niezwykle istotnego aspektu działalności branży, a mającego związek z olbrzymim przyspieszeniem technologicznym, jakie jest udziałem branży w ostatnich latach.

Zdajemy sobie sprawę, że problem, który dzisiaj ma jeden z naszych członków, jutro może mieć każdy touroperator, czy biuro agencyjne.

Stąd szersze potraktowanie zagadnienia, pomagające w zrozumieniu istoty zmian zachodzących w branży turystycznej. Mając na uwadze ostatnie 3 lata, a przede wszystkim czas pandemii, ekstremalnie ciężki dla branży turystycznej, wszyscy pracujemy nad odzyskaniem poczucia bezpieczeństwa i stabilizacji, co odnosi się zarówno do Klientów jak i branży.

Reprezentując interesy branży Polska Izba Turystyki jest także zawsze blisko Klienta, otwarta na wszelkie głosy, które mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój polskiej turystyki w najszerszym tego słowa znaczeniu.

Dlatego też bardzo nam zależy, aby cały proces ofertowania był transparentny na każdym kroku rezerwacji, a Klient był pewny swych wyborów. Musimy być jednak świadomi, że poszczególne biura podróży i touroperatorzy korzystają z różnych systemów rezerwacyjnych, w związku z czym sposób prezentacji oferty może także się różnić.

Przykładem tego może być informacja o doliczeniu składek TFG/TFP. Jako Polska Izba Turystyki zachęcamy naszych członków do inwestowania w technologie, szukania coraz bardziej efektywnych rozwiązań, aby prezentacja produktu turystycznego, w tym cen, była dla Klienta jak najbardziej przejrzysta i klarowna. Jednocześnie informujemy, że zwróciliśmy się do stowarzyszonych podmiotów z apelem o wprowadzenie zmian mających na celu doprowadzenie do jak najpełniejszej transparentności na każdym poziomie ofertowania.

Dla branży turystycznej jest niezmiernie istotne, aby oferty proponowane Klientom były transparentne. Musimy mieć jednak świadomość wyzwań oraz ograniczeń z tym związanych, w tym technologicznych.

Pakiet turystyczny jest produktem złożonym z wielu elementów (m.in. transport, zakwaterowanie, wyżywienie, transfer, ubezpieczenie, usługi dodatkowe w transporcie oraz miejscu zakwaterowania, składki na fundusze turystyczne).

Zmiany dostępności i cen poszczególnych elementów mogą odbywać się niezależnie. Każdy z dostawców optymalizuje ceny swojej oferty na podstawie sytuacji na rynku, robi to także na najwyższym poziomie touroperator.

W związku z czym na rynku tour operatorskim w Polsce jednocześnie jest dostępnych do rezerwacji ponad miliard unikalnych konfiguracji pakietów, które dynamicznie się zmieniają. Im bliżej do wylotu, tym rośnie dynamika zmian. Organizatorzy turystyczni sprzedają swoją ofertę w wielu kanałach, mimo nazywania ich potocznie online i offline, to w rzeczywistości wszystkie są online.

Pracownicy biur podróży wyszukują i rezerwują ofertę w 100% w systemach rezerwacyjnych. W systemach organizatorów, systemach sieci agencyjnych, czy platformach sprzedaży agregujących ofertę wielu biur podróży.

Miliony Klientów przeglądają ofertę na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych. Wszyscy Ci uczestnicy rynku generują miliony zapytań, z których mniej niż promil zamienia się w rezerwację. Musimy mieć także świadomość, że coraz więcej procesów zachodzących we współpracy poszczególnych uczestników rynku turystycznego ulega automatyzacji, a w chwili obecnej dynamicznie przyśpiesza.

W najbliższym sezonie cała branża turystyczna na świecie będzie zmagała się ze znacznie zwiększonym popytem, brakiem rąk do pracy i dynamicznie rosnącą inflacją. Wszystko to powoduje, że dostawcy hoteli, bed-banki, linie lotnicze oraz dostawcy pozostałych usług naciskają na siebie nawzajem na automatyzację kolejnych procesów, co z kolei prowadzi do zwiększenia dynamiki zmian w ofercie.

Na polskim rynku, po wielu latach przewidywania takiego kierunku rozwoju, szybko rośnie oferta dynamicznego pakietowania. Polega ona na pełnej automatyzacji procesów budowy pakietów turystycznych.

Dynamicznie budowane pakiety mogą składać się w 100% z usług turystycznych dostępnych online przez API (application programic interface) od poszczególnych dostawców, a także łączonych z usługami bezpośrednio zakontraktowanymi przez touroperatora.

To podejście ma wiele zalet dla Klienta, zwiększa elastyczność oferty, wpływa korzystnie na końcową cenę, a realizowane przez touroperatora zawiera wszystkie obowiązujące zabezpieczenia. Jego wadą jest jeszcze większa i trudniejsza do opanowania dynamika zmian dostępności i cen.

Stosowanie zaawansowanych strategii yield management (variable pricing strategy ), zapoczątkowane ponad 20 lat temu przez linie lotnicze, stosowane jest przez kolejnych dostawców usług turystycznych i wspomagane coraz bardziej zaawansowanymi systemami informatycznymi, powodując bardzo szybkie fluktuacje cen. Podobne techniki, określane ogólniej jako dynamiczne ustalanie cen, są także stosowane w innych branżach, np. przy sprzedaży biletów na wydarzenia sportowe, kulturalne i rozrywkowe, w transporcie publicznym, handlu detalicznym i wielu innych.

Co więcej, są już zauważane w niektórych aktach legislacyjnych, jak np. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2019/2161, w której to wspomina się wprost o takich technikach jak dynamiczne ustalanie ceny lub ustalanie ceny w czasie rzeczywistym, tłumacząc, że ich stosowanie jest wynikiem potrzeby bardzo elastycznych i szybkich zmian cen w reakcji na wymogi rynku.

Nie jest to zatem problem, który dotyczy tylko polskiej branży. Nie znamy jednak przypadków, aby zagraniczni touroperatorzy spotykali się z podobnymi zarzutami, jak te stawiane przez rodzimy UOKiK.

Dynamiczne pakietowanie jest niczym innym jak pełną automatyzacją procesów zachodzących u organizatora turystyki. Tradycyjna operacja nadal ma istotne przewagi, które przynoszą korzyść dla Klientów - kreowanie nowych kierunków podróży, zwiększenie dostępności i obniżenie ceny jednostkowej - szczególnie w sytuacjach wysokiego popytu (szczyt sezonu) oraz w sytuacjach kryzysowych.

Ta część działalności także podlega rosnącej automatyzacji (dynamic sourcing). W celu zwiększenia komfortu Klientów korzystających z kanałów cyfrowych i skrócenia czasu odpowiedzi interfejsów oraz ograniczenia kosztów look-to-book, wszyscy uczestnicy rynku korzystają z tzw. cache, pozwalających znacznie zwiększyć efektywność przetwarzania danych.

Ich wadą może być pogorszona aktualność danych na poszczególnych etapach procesów wyszukiwania i rezerwacji. Dalsza cyfryzacja będzie wymagała od branży znacznych inwestycji w rozwój systemów informatycznych.

Jednocześnie z punktu widzenia konsumenta, inwestycje te muszą być efektywne, żeby ostatecznie cena dla Klienta zakładającego rezerwację nie była zbytnio obciążona rosnącym dynamicznie kosztem obsługi milionów zapytań, które nie kończą się transakcją. W naszym wspólnym interesie jest taki rozwój cyfryzacji branży, który zapewni Klientom większy komfort korzystania z usług biur podróży, możliwość skorzystania z zabezpieczeń zapewnianych przez organizatorów przy zachowaniu konkurencyjnej ceny.

Coraz częściej głównym konkurentem dla organizatora turystyki nie jest inny organizator, ale linie lotnicze, OTA oraz firmy IT, włączając największych globalnych graczy na rynku technologicznym.

Korzystają z możliwości cyfrowych pełnymi garściami i często nie są objęci regulacjami dotyczącymi organizatorów turystyki. Podsumowując: zapewnienie Klientom aktualnej informacji jest priorytetem, jednak istnieją pewne fizyczne ograniczenia, które powodują, że zagwarantowanie niezmienności ceny w całym procesie, począwszy od wyników wyszukiwania do momentu końcowej rezerwacji, nie zawsze jest możliwe.

Wynika to z dynamicznego kształtowania cen w czasie rzeczywistym, stosowanego przez dostawców usług turystycznych, które to bezpośrednio przekłada się na zmiany cen imprez turystycznych, składających się z wielu takich pojedynczych usług. Wzrastająca cyfryzacja procesów w branży, konieczna dla zapewnienia odpowiedniego poziomu obsługi Klientów w całym łańcuchu, przy skokowo zmieniającym się popycie, jest jednak w końcowym rozrachunku korzystna dla Klientom, pozwalając na porównywanie coraz większych ilości ofert w krótszym czasie, nawet jeżeli niesie ze sobą pewne niedoskonałości i niedogodności.

Piotr Henicz Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki

Kontakt dla mediów: Beata Antos, Rzecznik Prasowy PIT Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 698 400 088 Polska Izba Turystyki