• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Wiadomości

Sprawdź, czy dotyczy Ciebie obowiązek zgłoszenia do Rejestru Beneficjentów

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

13 października 2019 r. weszły w życie przepisy powołujące Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR), które nakładają na spółki nowe obowiązki. Spółki jawne, komandytowe, komandytowo-akcyjne, z ograniczoną odpowiedzialnością oraz akcyjne, które nie są notowane na giełdzie będą musiały za pośrednictwem strony internetowej podać: imię i nazwisko, obywatelstwo, państwo zamieszkania, numer PESEL albo datę urodzenia, informację o wielkości i charakterze udziału lub uprawnieniach przysługujących beneficjentowi rzeczywistemu. Beneficjent rzeczywisty to osoba fizyczna, która tak naprawdę sprawuje faktyczną kontrolę nad spółką. Rejestr ma za zadnie przeciwdziałać "praniu brudnych" pieniędzy oraz wpływać na bezpieczeństwo uczestników obrotu gospodarczego. Spółki wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego przed 13 października mają 6 miesięcy na przesłanie informacji do rejestru, natomiast Spółki zarejestrowane po tej dacie na zgłoszenie do CRBR mają tylko 7 dni. Zgłoszenia do CRBR dokonują osoby uprawnione do reprezentacji spółki i musi zostać ono opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym. Obowiązek ten będzie dotyczył blisko 500 tysięcy Spółek, a rejestr znajduje się pod adresem: https://www.podatki.gov.pl/crbr/ Wprawdzie na spełnienie tego obowiązku jest aż pół roku, należy pamiętać, że w rzeczywistości systemy komputerowe lubią się zawieszać, kolejki w urzędach lubią się przedłużać, a osoby uprawnione do reprezentacji spółki są czasami trudno dostępni. Warto więc dopilnować wpisu jak najszybciej. O działaniu rejestru informują także media, wskazując również na wiele wątpliwości: https://innpoland.pl/155561,centralny-rejestr-beneficjentow-rzeczywistych-crbr-nowy-rejestr-dla-biznesu https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1434744,centralny-rejestr-beneficjentow-rzeczywistych-spolka.html https://www.money.pl/gospodarka/centralny-rejestr-beneficjentow-rzeczywistych-juz-dziala-czas-na-rejestracje-do-13-kwietnia-2020-6435432203601537a.html https://businessinsider.com.pl/firmy/przepisy/rusza-crbr-centralny-rejestr-beneficjentow-rzeczywistych/mk9eqjh https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/centralny-rejestr-beneficjentow-rzeczywistych-crbr-co-to-jest-kogo-dotyczy,977596.html https://www.rp.pl/Firma/310109912-Centralny-Rejestr-Beneficjentow-Rzeczywistych-od-13-pazdziernika-2019-r.html

Pozdrawiam, Ewa Kubaczyk Rzecznik Prasowy Polska Izba Turystyki www.pit.org.pl

Zapraszamy na workshop portugalski - Katowice, Warszawa

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

 W imieniu Polsko-Portugalskiej Izby Handlowej, Tourismo de Portugal oraz firm turystycznych z Portugalii kontynentalnej, Madery, Azorów oraz Brazylii, serdecznie zapraszamy na warsztat turystyczny Portugalia i kraje luzofońskie 2019. Zaplanowano dwa workshopy, które odbędą się w Katowicach i Warszawie. 13 listopada 2019 r., 16.30 Katowice, Hotel Novotel Katowice, Al. Roździeńskiego 16 14 listopada 2019 r., godz. 16.30 Warszawa, Hotel Regent Warszawa, ul. Belwederska 23 W warsztatach weźmie udział ponad 30 firm z sektora turystycznego Portugalii i krajów portugalskojęzycznych: agencje turystyczne/DMC, hotele oraz narodowe i regionalne organizacje promocji turystycznej. Po raz pierwszy na workshopie reprezentowana będzie Brazylia i portugalskie Azory. Po workshopie organizatorzy zapraszają na kolację oraz losowanie cennych nagród , które przygotowali wszyscy wystawcy. Agenda spotkania Rejestracja uczestników Warsztat turystyczny Kolacja bufetowa dla uczestników warsztatów W trakcie warsztatów przewidziane jest losowanie atrakcyjnych nagród ufundowanych przez portugalskie firmy uczestniczące w workshopie. Prosimy o potwierdzenie uczestnictwa e-mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pod numerem telefonu: 515 079 854 lub 22 400 76 60. Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania, proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny

. Serdecznie zapraszamy.

W imieniu organizatorów i wystawców Barbara Klary

www.pit.org.pl Polska Izba Turystyki

Listopad pod znakiem TT Warsaw. Koniecznie z PIT!

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

Kolejne wydarzenie targowe przed nami. Już teraz serdecznie zapraszamy do udziału w jednej z najważniejszych imprez branżowych turystyki - 27. edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw, które odbędą się w dniach 21-23 listopada 2019 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Partnerem targów będzie Biuro Podróży ITAKA. Rok 2019 jest wyjątkowy dla ITAKI ponieważ, to trzydzieste urodziny największego biura podróży w Polsce. A poza tym: wielu wystawców, wiele konferencji i prezenacji, mnóstwo okazji do nawiązania nowych kontaków biznesowych i umówienia spotkań - przede wszystkim na stoisku PIT.

Dla członków PIT organizatorzy jak zwykle przygotowali ofertę promocyjną, którą przesyłamy w załączeniu. Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do Biura Wykonawczego PIT na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Zapraszamy, Grzegorz Chmielewski Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki

www.pit.org.pl Polska Izba Turystyki

Targi w Nadarzynie

Biznesowo, edukacyjnie, integracyjnie - bądź z PIT na targach w Nadarzynie

Zapraszamy na stoisko EP 1.56 Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki, serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w 4. edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych World Travel Show 2019, które odbędą się w dniach 18-20 października 2019 r. Równocześnie zapraszamy wszystkich na stoisko PIT, które znajdą Państwo w hali E Ptak Warsaw Expo numer stoiska EP 1.56. Krajem partnerskim tegorocznej edycji World Travel Show są Indie. Wśród wystawców, reprezentujących 80 krajów i regionów z całego świata, będą: ambasady, przedstawicielstwa miast i regionów, biura podróży, przewoźnicy, hotele, centra rozrywki i wypoczynku oraz stowarzyszenia turystyczne. Już od piątku czekamy na Państwa na stoisku PIT, na które zapraszamy wspólnie z naszym partnerem MerlinX. Na stoisku będzie okazja do spotkań z przedstawicielami Prezydium PIT, porozmawiania o problemach i sprawach istotnych dla branży turystycznej czy zapoznania się z ofertami innych członków Izby. W tym roku przepyszną, świeżo paloną kawę na stoisku PIT serwować Państwu będzie Palarnia Kawy Caffe Grano. *** Zapraszamy także na wydarzenia organizowane przez PIT w trakcie targów: Dofinansowanie szkoleń i doradztwa pracowników sektora turystyki szkolenia z refundacją do 80% 18 października 2019 r., godz. 11.00-12.00 sala konferencyjna 8, hala D, Centrum targowo-wystawiennicze - Ptak Warsaw Expo Zapraszamy do Polski konferencja i workshop organizowane przez PIT i targi dla wszystkich zainteresowanych współpracą z przedsiębiorcami z Białorusi i Ukrainy 18 października 2019 r., godz. 13.00-16.00 sala konferencyjna 8, hala D, Centrum targowo-wystawiennicze - Ptak Warsaw Expo Nowa wersja systemu rezerwacyjnego MerlinX warsztaty Zapraszamy na zajęcia praktyczne z obsługi systemu rezerwacyjnego MerlinX Nowe funkcjonalności! Prosimy zabrać ze sobą tablety. 18 października 2019 r., godz. 12.00 oraz 15.00 sala konferencyjna 7, hala E, Centrum targowo-wystawiennicze - Ptak Warsaw Expo *** Przypominamy także, że jak co roku istnieje możliwość bezpłatnego wystawienia swoich materiałów promocyjnych na stoisku Izby ulotek i folderów, które należy dostarczyć na stoisko w piątek rano lub w trakcie trwania targów. Informujemy, że jest możliwość uzyskania bezpłatnej wejściówki na pierwszy branżowy dzień targów poprzez zarejestrowanie się na stronie World Travel Show w zakładce Rejestracja https://worldtravelshow.pl/rejestracja-biznes/ . Należy wybrać opcję Rejestracja dla biznesu i zarejestrować się jako odwiedzający. Serdecznie zapraszamy na trzy branżowe dni wypełnione spotkaniami biznesowymi, na rozmowy, wymianę doświadczeń i poglądów oraz po prostu mile spędzony czas. Mamy nadzieję, że jak zwykle stoisko PIT będzie tętnić turystycznym życiem, a nawiązane w trakcie tych targów kontakty zaowocują nowymi inicjatywami.

Do zobaczenia na targach! Grzegorz Chmielewski Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki www.pit.org.pl

Pokaż się na targach z dobrej strony! Przypominamy o zgłaszaniu udziału

Serdecznie zapraszamy do udziału w turystycznych targach branżowych, które odbędą się jesienią 2019 r.

Na stronie PIT w części zahasłowanej, dostępnej dla członków PIT znajdują się oferty promocyjne udziału w: • 4. edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych World Travel Show 2018 w dniach 18-20 października 2019, Nadarzyn, PTAK WARSAW EXPO oraz • 27. edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw 2019 w dniach 21-23 listopada 2019, Warszawa, Pałac Kultury i Nauki Zgłoszenia prosimy przesyłać do Biura Wykonawczego PIT na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Komunikat w sprawie ogłoszenia upadłości przez Neckermann Polska

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

 informujemy, że Biuro Podróży Neckermann Polska złożyło w dniu dzisiejszym wniosek do Marszałka Województwa Mazowieckiego o uruchomienie gwarancji ubezpieczeniowych w związku z niewypłacalnością biura. Bezpośrednim powodem tych działań jest ogłoszenie 23 września 2019 r. upadłości przez Thomasa Cooka, a w konsekwencji także ogłoszenie w dniu 25 września upadłości spółki Thomas Cook GMBH, właściciela 100% udziałów w Neckermann Polska. W związku z tym zawieszona została wszelka działalność operacyjna związana ze sprzedażą w Polsce produktów turystycznych. Wszyscy klienci Neckermann Polska są objęci ochroną, wynikająca z gwarancji ubezpieczeniowych oraz przepisów o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym. Więcej szczegółów znajdą Państwo w komunikacie Zarządu spółki w załączeniu.

Z poważaniem, Paweł Niewiadomski Prezes Polskiej Izby Turystyki www.pit.org.pl

Załączniki:
Pobierz plik (2019.09.25_Komunikat_Zarzadu_Neckermann.pdf)2019.09.25_Komunikat_Zarzadu_Neckermann.pdf144 kB2019-09-26

Spotkanie z cyklu "Porozmawiajmy o turystyce"

Szanowni Państwo,

w załączeniu pozwalam sobie przesłać zaproszenie Wicemarszałka Województwa Małopolskiego Pana Tomasza Urynowicza oraz Wiceprzewodniczącego Rady ds. Rozwoju i Promocji Turystyki w Małopolsce Pana Andrzeja Gut-Mostowego do udziału w spotkaniu z cyklu „Porozmawiajmy o turystyce”, które będzie doskonałą okazją do dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju turystyki w naszym regionie. Spotkanie odbędzie się w trzech, różnych lokalizacjach, z których mogą Państwo wybrać najbardziej dla siebie dogodną pod względem miejsca i terminu: § 01.10.2019 o godz. 14.30 w Krynicy-Zdroju, Hotel SAOL ul. Zdrojowa 16, § 04.10.2019 o godz. 10.00 w Szczawnicy, Dworek Gościnny Park Górny 7, § 04.10.2019 o godz. 14.00 w Starym Sączu, Powiatowa i Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna ul. Mickiewicza 33. Udział w spotkaniu jest bezpłatny, wymagane jest wcześniejsze zgłoszenie uczestnictwa.

Zgłoszenia należy przesłać najpóźniej 1 dzień przed planowanym spotkaniem na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. podając imię, nazwisko, nazwę instytucji oraz adres e-mail.

Z poważaniem Dominika Osiak 

Załączniki:
Pobierz plik (Zaproszenie_Porozmawiajamy o turystyce.pdf)Zaproszenie_Porozmawiajamy o turystyce.pdf500 kB2019-09-26