• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Zaprezentuj swoją firmę - prośba o logo do materiałów promocyjnych PIT

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki, Polska Izba Turystyki przygotowuje nowe materiały promocyjne, w tym ściankę wystawienniczą, na której zamierzamy umieścić logotypy członków PIT. Materiały będą wykorzystywane na największych imprezach turystycznych w Polsce, np. na targach, workshopach etc. W związku z tym zwracamy się z prośbą do wszystkich członków PIT o przesłanie do Biura Wykonawczego PIT aktualnego logo Państwa firmy. Nowa ścianka będzie prezentowana na imprezach i wydarzeniach, w których bierze udział Polska Izba Turystyki, zarówno jako materiał promocyjny, jak i tło dla wystąpień publicznych, w tym medialnych. Chcielibyśmy, aby była to równocześnie platforma do zaprezentowania wszystkich członków Izby i ich promocji, co z pewnością pozytywnie wpłynie na rozpoznawalność firm i samej Izby. Prosimy o przesłanie plików z logo firmy w formacie wektorowym: PNG, EPS, PSD, do 28 września 2018 r. na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Z poważaniem, Ewa Kubaczyk Rzecznik Prasowy Polskiej Izby Turystyki www.pit.org.pl

Nowe rozporządzenie MEN w sprawie organizowania krajoznawstwa i turystyki z 1.09

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki, Informuję, że z dniem 1 września 2018 r. weszło w życie kolejne ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki Na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 12 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457) . Dnia 1 czerwca 2018 weszło w życie ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki. Na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 i 1000). OBA ROZPORZĄDZENIA OBOWIĄZUJĄ!!! Rozporządzenie z dnia 1 czerwca odnosi się do nowej struktury szkół po reformie edukacji w 2016, natomiast rozporządzenie z dnia 1 września reguluje organizację wycieczek szkolnych dla szkół, które są wygaszane po wprowadzeniu reformy (np. gimnazja). Wszystkim organizatorom imprez dla dzieci i młodzieży życzę udanego Roku Szkolnego :) Oczywiście w razie wątpliwości i pytań jestem do Państwa dyspozycji. Pozdrawiam Małgorzata Karwat Członek Rady Naczelnej PIT Przewodnicząca Komisji ds. Turystyki Młodzieżowej PIT tel. kom. 602551688 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; www.pit.org.pl Polska Izba Turystyki

Załączniki:
Pobierz plik (wycieczki 1 czerwca 2018-1.pdf)wycieczki 1 czerwca 2018-1.pdf286 kB2018-09-07
Pobierz plik (wycieczki 1.09.2018.pdf)wycieczki 1.09.2018.pdf286 kB2018-09-07

Sytuacja turystów w Grecji - informacje od organizatorów

Szanowni Państwo,

Na podstawie informacji otrzymanych od touroperatorów przekazujemy aktualną sytuację klientów tych biur podróży przebywających na wakacjach w Grecji. Do Polski powróciła dziś grupa 25 turystów klientów biura Itaka, z grupy, która planowo miała wrócić w poniedziałek. Pozostało jeszcze 10 osób, które lot powrotny zaplanowany mają na jutro. W pozostałych destynacjach wszystkie imprezy turystyczne są realizowane zgodnie z planem. Wszyscy klienci przebywający z Biurem Podróży ITAKA na Peloponezie są bezpieczni, znajdują się pod opieką rezydenta. Również dziś przyleciało do Polski 20 turystów Grecosa, którzy powrót mieli zaplanowany na przedwczoraj. Na powrót czeka jeszcze 10 osób. W rejonie Attyki pozostało 403 klientów, ich powroty realizowane będą zgodnie z programem, pierwszy z nich zaplanowany jest na jutro. Z informacji przekazanych przez biuro Rainbow wynika, że na Peloponezie sytuacja jest stabilna, nic nie zagraża (i bezpośrednio nie zagrażało) Klientom biura. Zgodnie z wczorajszym komunikatem wszystkie drogi są przejezdne, programy wycieczek objazdowych realizowane są zgodnie z planem. Wycieczka fakultatywna do Aten, która miała odbywać się wczoraj została przełożona na dzień jutrzejszy. Jako że wycieczki organizowane przez Rainbow oddalone są od miejsca pożarów, biuro nie planuje odwołania żadnych programów, ponieważ nie ma żadnego zagrożenia w miejscach, w których przebywają turyści. W Grecji obecnie na wakacjach jest kilka tysięcy Polaków. Pożary w Grecji dotyczą wyłącznie jednego regionu: Attyki, w okolicy Aten.W pozostałych regionach, w tym na wyspach, gdzie skupia się większość ruchu turystycznego, nie ma zagrożenia pożarami .

MSZ przekazało informację, że w ambasadzie RP w Atenach został powołany zespół realizujący działania mające na celu udzielenie pomocy obywatelom Polski pod nr tel. +30 693 655 46 29 została też uruchomiona infolinia w tej sprawie.

Z poważaniem, Ewa Kubaczyk Rzecznik Prasowy Polskiej Izby Turystyki www.pit.org.pl Polska Izba Turystyki

Zaproszenie na konferencję: Kwalifikacje - Edukacja - Rynek Pracy

Zaproszenie na konferencję: Kwalifikacje - Edukacja - Rynek Pracy w załączniku.

Załączniki:
Pobierz plik (zaproszenie.pdf)zaproszenie.pdf1651 kB2018-06-06

Paweł Niewiadomski prezesem ECTAA

Priorytetem pozostaje wdrożenie dyrektywy turystycznej w poszczególnych krajach członkowskich Unii, uważa Paweł Niewiadomski, nowo wybrany prezes ECTAA. Delegaci Europejskiej Organizacji Związków Biur Podróży Unii Europejskiej obradowali w Kuala Lumpur w Malezji, gdzie wybrano nowy zarząd. Na jego czele stanął Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki. Europejska Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA) to stowarzyszenie zrzeszające samorządy gospodarcze 30 krajów europejskich, członków Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego, reprezentując w ten sposób blisko 70 tys. agentów turystycznych i organizatorów turystyki w całej Europie. Organizacja ta występuje w imieniu branży turystycznej wobec władz UE i odgrywa ogromną rolę przy opiniowaniu aktów prawnych powstających w Brukseli. Ma niekwestionowany autorytet wśród europejskiej branży turystycznej, uznawana jest za jednego z bardziej znaczących partnerów dla władz unijnych w kwestiach dotyczących turystyki. ECTAA organizuje spotkania delegatów dwa razy do roku. Tym razem odbywało się ono w Malezji dzięki zaproszeniu wystosowanym przez Malezyjskie Stowarzyszenie Organizatorów i Agentów Turystycznych (MATTA). To pierwsze posiedzenie ECTAA w południowo-wschodniej Azji. Przedstawiciele europejskich stowarzyszeń branżowych, touroperatorów i agentów turystycznych spotkali się, by omówić kwestie dotyczące rozwoju gospodarczego i uwarunkowań politycznych mających wpływ na globalny rynek turystyczny, jak również wybrać nowe władze na kadencję 2018–2020. W głosowaniu, które odbyło się 8 maja, na prezesa ECTAA wybrano Pawła Niewiadomskiego, prezesa Polskiej Izby Turystyki i dotychczasowego wiceprezesa tej organizacji. Funkcję wiceprezesa objęła Eva Blasco Garcia z Hiszpanii (Catalan Association of Travel Agencies ACAV), natomiast skarbnikiem został Marios Kammenos, przedstawiciel Grecji i Hellenic Association of Travel & Tourist Agencies (HATTA). W skład Zarządu weszli również: Heli Mäki-Fränti z Finlandii (Association of Finnish Travel Agents – SMAL/AFTA), Lars Thykier, Dania (Danmarks Rejsebureau Forening – DRF), Boris Žgomba z Chorwackiego Stowarzyszenia Biur Podróży (UHPA) oraz Holender Frank Oostdam (ANVR). – Wybór na prezesa ECTAA to ogromny zaszczyt, ale też wielkie zobowiązanie. Odbieram je jako docenienie aktywności Polskiej Izby Turystyki w pracach ECTAA, jak również na arenie europejskiej – mówi Paweł Niewiadomski. – Rok 2017 był dla branży turystycznej rokiem wyzwań, zwłaszcza wobec konieczności dostosowania do warunków rynkowych nowych regulacji prawnych. Mowa tu przede wszystkim o transpozycji na prawo krajowe członków Unii dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2302 w sprawie imprez turystycznych, ale także o nowych przepisach dotyczących ochrony danych osobowych czy obowiązku wymiany danymi pasażerów – podkreśla nowo wybrany prezes ECTAA. – Ten rok zapowiada się równie pracowicie. Priorytetem pozostaje wdrożenie dyrektywy unijnej w poszczególnych krajach. Czeka nas również uaktualnienie regulacji dotyczących transportu lotniczego, które mogą znacząco wpłynąć na sytuację agentów turystycznych i ich konkurencyjność wobec linii lotniczych. Ważne jest, aby ECTAA była obecna na każdym etapie prac w Unii dotyczących turystyki – dodaje Paweł Niewiadomski. Wybór Kuala Lumpur jako miejsca spotkania to efekt porozumienia „Preferred Destination” (Ulubiony cel podróży) podpisanego przez ECTAA i Tourism Malaysia w marcu 2017 roku w Berlinie. Celem programu jest zaistnienie Malezji na rynkach europejskich i promowanie jej walorów turystycznych poprzez sieć europejskich agencji turystycznych i touroperatorów. Wśród atutów kraju wymienić można piękne plaże, fascynującą historię i kulturę, tętniące życiem metropolie, dziką przyrodę, smakowite jedzenie – wszystko to, co składa się na autentyczne i wyjątkowe doświadczenie, którego szukają turyści. Paweł Niewiadomski – prezes Polskiej Izby Turystyki od 2012 r., we władzach Izby zasiada od 2002. W PIT zajmuje się sprawami międzynarodowymi, m.in. reprezentuje PIT w Europejskim Stowarzyszeniu Biur Podróży (ECTAA). W zarządzie ECTAA pełnił dotąd trzykrotnie funkcję wiceprezesa.

pytania na spotkanie dot. nowej ustawy

Szanowni Państwo, Uprzejmie informuję, że w połowie maja 2018 r. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego planuje organizację spotkania dotyczącego nowych regulacji prawnych wynikających z ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, która wejdzie w życie z dniem 1 lipca 2018 r. W związku z powyższym zwracam się z uprzejmą prośbą o przekazanie pytań, zagadnień i problemów związanych z przepisami ww. ustawy, które mogą budzić wątpliwości i wymagają wyjaśnienia lub szczegółowego omówienia. Uprzejmie proszę o przekazanie pytań/zagadnień/problemów do dnia 20 kwietnia 2018 r. na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Szczegóły dotyczące organizacji ww. spotkania (termin i miejsce) zostaną podane w późniejszym terminie. Pozdrawiam Andrzej Jędrzejowski Podinspektor Zespół ds. Usług Turystycznych tel.: +48 12 37 96 028

Ewa Kubaczyk nowym rzecznikiem PIT

Koleżanki i Koledzy, Członkowie Polskiej Izby Turystyki, zachęcamy do odwiedzenia XXIX Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2018 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, które Polska Izba Turystyki tradycyjnie objęła patronatem. W dniach od 9 do 11 lutego serdecznie zapraszamy Państwa na stoisko PIT jesteśmy w Pawilonie 7, stoisko 32. Na naszym stoisku do Państwa dyspozycji będą Członkowie Prezydium PIT. Zachęcamy do przyjścia i podzielenia się swoimi uwagami oraz do wymiany poglądów na temat aktualnych działań Izby i bieżących problemów branży. Na stoisku PIT będzie można także spotkać się i porozmawiać z przedstawicielami firmy Elektroniczne Systemy Sprzedaży Sp. z o.o., właściciela systemu rezerwacyjnego MerlinX. Do zobaczenia w Poznaniu! Z poważaniem, Grzegorz Chmielewski Prezes Śląskiego Oddziału Polskiej Izby Turystyki www.pit.org.pl Polska Izba Turystyki