• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Komunikat PIT Agenci i Touroperatorzy Wyjazdowi, małopolski, dolnośląski, śląski

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki, są dostępne ostatnie miejsca dla agentów i touroperatorów na Kongres Polskiej Izby Turystyki, który odbędzie się w dniach 25 listopada -2 grudnia 2017 r. w Marsa Alam w Egipcie wylot z Katowic .

Hasło przewodnie Kongresu to: Przełomowe zmiany w prawie turystycznym: wyzwania i problemy. Sytuacja na rynku turystycznym w Polsce zmienia się w ostatnim czasie bardzo dynamicznie. Kierunki zmian legislacyjnych, plany promocji Polski na rynkach międzynarodowych i wiele innych ważnych spraw wymagają szerokiej dyskusji i wypracowania stanowiska Polskiej Izby Turystyki. Spójny i silny głos branży daje możliwość realnego wpływu na rozwój rynku turystycznego w Polsce. Dzięki gościnności Pana Ahmeda Abdallaha, Gubernatora Regionu Morza Czerwonego oraz współpracy z partnerami wydarzenia (Red Sea Hotels, Cairo Express Travel, ETI sp. z o.o. oraz Air Cairo) Kongres połączony będzie z wypoczynkiem w luksusowym hotelu oraz programem turystycznym. Uczestnicy Kongresu zostaną zakwaterowani w hotelu 5* Palace Port Ghalib w Marsa Alam (link do strony hotelu znajdziesz TUTAJ: http://www.portghalib.com/hotels/the-palace-port-ghalib/ ) Link do systemu rezerwacji znajduje się TUTAJ: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=709 Proszę przy rejestracji wypełnić wszystkie wymagane pola. Przy polach dostępny jest znaczek ?, którego podświetlenie wyjaśnia, o jakie dane chodzi. W razie pytań proszę o kontakt mailowy pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Decyduje kolejność zgłoszeń! W przypadku pytań proszę je zadawać mailem tylko pod specjalnym adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Opłaty za udział w wyjeździe są następujące: I. Członek PIT 1.295 zł (jedna osoba z firmy będącej członkiem PIT właściciel lub osoba zatrudniona) II. Członek PIT 1.395 zł (druga osoba z firmy będącej członkiem PIT właściciel lub osoba zatrudniona) III. Osoby towarzyszące 1.695 zł (osoby zaproszone przez członków PIT)

Cena zawiera: przelot samolotem do/z Katowic, transfery, zakwaterowanie w w pokojach 2-os. (lub 1-os. za potwierdzeniem i dopłatą), wyżywienie w formule ALL zgodnie z programem, udział w Kongresie, ubezpieczenie podstawowe KL (40 000 EUR), NNW i BP, wizę turystyczną i program turystyczny. Jest możliwość podwyższenia sumy ubezpieczenia do 100 000 EUR za dopłatą oraz wykupienia dodatkowego ubezpieczenia od następstw chorób przewlekłych. Warunki ubezpieczenia przesyłam w załączeniu. Będzie możliwość zapoznania się z nimi również podczas rejestracji. Cena NIE obejmuje: kosztów dodatkowego ubezpieczenia (od chorób przewlekłych), wycieczek fakultatywnych spoza programu, napiwków dla kierowców i lokalnych pilotów i obsługi hotelu. Koszty organizacji kongresu pokrywają w całości uczestnicy i partnerzy. Koszty nie obciążają budżetu Polskiej Izby Turystyki. Godziny przelotów mogą ulec zmianie.

Do zobaczenia już wkrótce! Serdecznie zapraszam! 

Z poważaniem, Grzegorz Chmielewski Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki tel. 22 826 55 36; e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www.pit.org.pl

PIT wywalczyła poprawki do projektu ustawy o imprezach turystycznych

Na skutek lobbingu Polskiej Izby Turystyki na etapie prac sejmowych przyjęto jeszcze korzystne dla branży poprawki do projektu Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usług turystycznych. Na posiedzeniu Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki izbę reprezentował prezes Paweł Niewiadomski. Polska Izba Turystyki już na posiedzeniach nadzwyczajnej podkomisji zgłaszała ważne dla organizatorów turystyki poprawki. Dwie z nich zostały przyjęte podczas posiedzenia Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki, poświęconego rozpatrzeniu sprawozdania Podkomisji nadzwyczajnej o rządowym projekcie ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. W sumie komisja przyjęła tylko trzy poprawki merytoryczne do projektu, z czego dwie z inicjatywy PIT. Pierwsza z nich dotyczyła planowanego wprowadzenia w artykule 47. ust. 7. możliwości bezkosztowego odstępowania od umowy zawartej z organizatorem turystyki poza lokalem przedsiębiorstwa. Polska Izba Turystyki wskazywała, że zapis ten w praktyce wykluczy tego typu sprzedaż, a motywy jego wprowadzenia nie przystają do charakteru agencyjnej sprzedaży imprez turystycznych. Na skutek działań lobbingowych PIT, poseł PiS Grzegorz Janik zgłosił poprawkę, zgodnie z którą zapis ten został zmieniony w taki sposób, że nie będzie dotyczył sytuacji, w których klient przed podpisaniem umowy wyrazi zgodę na spotkanie z agentem poza lokalem przedsiębiorstwa. Czyli np. jeśli potwierdzi, że zaprasza sprzedawcę na spotkanie do swojego domu. W efekcie zapis ten będzie dotyczył jedynie sprzedaży nagabywanej, prowadzonej przez np. domokrążców. Jest to kompromis zaproponowany w związku z wieloma obawami zgłaszanymi przez federacje konsumenckie i UOKiK. Poprawka ta została przyjęta większością głosów.

Kongres Polskiej Izby Turystyki w Egipcie

Szanowni Państwo,
Członkowie Polskiej Izby Turystyki,
 
z przyjemnością zapraszamy Państwa do udziału w Kongresie Polskiej Izby Turystyki, który odbędzie się w dniach 25 listopada -2 grudnia 2017 r. w Marsa Alam w Egipcie. Hasło przewodnie Kongresu to:
 Przełomowe zmiany w prawie turystycznym: wyzwania i problemy.

Czytaj dalej

Zaproszenie na Kongres PIT

Szanowni Państwo,
Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

w załączeniu przekazuję zaproszenie od prezesa Pawła Niewiadomskiego na Kongres Polskiej Izby Turystyki w Marsa Alam.



Marzena Markowska
Rzecznik Prasowy

Jak składać deklaracje do TFG?

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny udostępnił na swojej stronie internetowej filmy instruktażowe pokazujące jak poprawnie wypełnić deklarację do TFG. Fundusz zebrał doświadczenia o najczęściej popełnianych błędach i o powielaniu niektórych z nich, a także pytania o instrukcję wypełniania deklaracji. Na tej podstawie nagrał dwa kilkuminutowe filmy instruktażowe. - Tłumaczymy i pokazujemy w nich jak poprawnie wypełnić deklaracje, papierowe i e-deklaracje, do TFG – mówi Renata Mentlewicz, dyrektor Biura Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Wśród najczęściej pojawiających się problemów przy wypełnianiu deklaracji są m.in.: wątpliwości dotyczące poprawnego wyliczenia składki należnej do TFG (np. rozliczanie składek za rozwiązane umowy) czy problemy natury formalnoprawnej (np. odnośnie osób uprawnionych do podpisania deklaracji). Wraz z uruchomieniem TFG, w listopadzie 2016 roku, organizatorzy turystyki i pośrednicy turystyczni zobowiązani zostali do przekazywania do Funduszu: comiesięcznych deklaracji o sprzedanych imprezach oraz składki przeznaczonej na dodatkowe zabezpieczenie turystów. Miesięcznie touroperatorzy składają ponad 3,5 tysiąca takich deklaracji. Filmy instruktażowe o tym jak je wypełnić można znaleźć na stronie www.ufg.pl w zakładce Turystyczny Fundusz Gwarancyjny / dla organizatorów turystyki / deklaracja https://www.youtube.com/watch?v=jWyEwUDyAJU&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=Ao7Y9OhIM64&feature=youtu.be TFG działa jako II filar zabezpieczeń dla turystów w przypadku niewypłacalności touroperatora. Gwarantuje on dodatkowe środki, w sytuacji gdy: a) touroperator nie może zapewnić powrotu swoich klientów do kraju, a środki z I filaru okazują się niewystarczające, bądź b) środki z zabezpieczenia finansowego biura podróży nie wystarczają na pokrycie wszystkich roszczeń zgłoszonych przez jego klientów w związku z niezrealizowanymi wyjazdami (w całości lub części).

Branża lotnicza inwestuje w IT

Lotniska i linie lotnicze wydzą w tym roku niemal 33 miliardy dolarów na technologie informatyczne – wynika z najnowszego raportu SITA "2017 Air Transport IT Trends Insights". Inwestycje technologiczne uczestników rynku lotniczego stanowią niemal jedną trzecią ich wydatków i koncentrują się na podobnych priorytetach. Dyrektorzy działów IT lotnisk i przewoźników zwracają uwagę przede wszystkim na cyfrowe bezpieczeństwo, usługi w chmurze oraz samoobsługę dla pasażerów. Raport SITA pokazuje, że wydatki na IT w branży lotniczej są coraz ważniejszą pozycją w budżecie a ich procentowy stosunek do rocznych obrotów firm będzie wzrastał. Szacuje się, że w 2017 roku wynosił on będzie 3,3% dla linii lotniczych (24,3 miliardów dol.) i 5,05% dla lotnisk (8,43 miliardów dol.). W 2018 roku 70% przewoźników i 88% lotnisk spodziewa się dalszego wzrostu wydatków na IT. Zarówno dla lotnisk jak i dla przewoźników jednym z priorytetów jest cyber-bezpieczeństwo. Niemal wszystkie (odpowiednio 96% i 95%) planują inwestycje w tym zakresie na trzy najbliższe lata. Z kolei usługi w chmurze są priorytetem dla 95% przewoźników i 85% lotnisk. Trend ten jest zauważalny w raportach SITA od 2015 roku. Trzecim najważniejszym obszarem są technologie umożliwiające pasażerom samoobsługę. Linie lotnicze skupiają się też na dostarczaniu usług mobilnych. 73% linii lotniczych oferuje check in za pomocą smartfona, 70% umożliwia boarding poprzez smart fon, 68% wysyła powiadomienia o statusie lotu. Rozwijającym się obszarem są również aktualizacje dotyczące lotu, zamieszczane w czasie rzeczywistym w mediach społecznościowych. Obecnie oferuje je 31% przewoźników, w ciągu trzech lat odsetek ten ma wzrosnąć do 92%. Ułatwienie korzystania z usług w jednym kanale mobilnym jest również ważne dla branży lotniczej. 94% linii lotniczych uważa za priorytet oferowanie wszystkich usług w ramach jednej aplikacji. Z kolei lotniska pracują przede wszystkim nad ułatwieniem pasażerom drogi przez terminal i większą automatyzację odprawy bagażowej i wejścia na pokład. Badają wykorzystanie w tym zakresie nowych technologii, takich jak czujniki i beacony. 80% lotnisk planuje tego typu inwestycje w ciągu najbliższych trzech lat. 74% przeznaczy środki na technologie ułatwiające odnalezienie drogi na lotnisku.

Wspólny wyjazd do Lwowa krakowskich izb turystycznych

 

Trzy izby turystyczne działające na terenie Małopolski zorganizują wspólny wyjazd studyjny do Lwowa. Będzie on okazją do dalszych rozmów o integracji. Takie decyzje zapadły podczas spotkania prezesów tych organizacji.

Dnia 14.08.2017 r. w Krakowie spotkali się: prezes Małopolskiego Oddziału Polskiej Izby Turystyki - Roman Mandyna, członek oddziału Mieszko Laskowski, prezes Krakowskiej Izby Turystyki Piotr Pryszcz oraz Aleksander Giertler - prezes honorowy Nowosądeckiej Izby Turystki (w zastępstwie za Prezesa Andrzeja Danka). Celem spotkania było podjęcie dalszych rozmów dotyczących integracji tych trzech izb.

Podczas spotkania została podjęta decyzja o zorganizowaniu dla członków wszystkich trzech izb wyjazdu studyjnego do Lwowa podczas którego będą omówione dalsze kroki dotyczące podjęcia stałej współpracy w zakresie: promocji działalności turystycznych samorządów gospodarczych w Małopolsce, a także dążenia do dalszej integracji działań izb w zgodzie z ustaleniami na szczeblu centralnym.

Członkowie którzy wezmą udział w wyjeździe dodatkowo będą mieli okazje spotkania się z ukraińskimi Touroperatorami podczas organizowanego workshopu. Wyjazd odbędzie się w dniach 20-21 września 2017. Pierwszeństwo udziału w wyjeździe studyjnym będą mieli Członkowie Małopolskiego Oddziału PIT oraz pozostałych izb.