Komunikat w sprawie ogłoszenia upadłości przez Neckermann Polska
Napisane: .
Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki
informujemy, że Biuro Podróży Neckermann Polska złożyło w dniu dzisiejszym wniosek do Marszałka Województwa Mazowieckiego o uruchomienie gwarancji ubezpieczeniowych w związku z niewypłacalnością biura. Bezpośrednim powodem tych działań jest ogłoszenie 23 września 2019 r. upadłości przez Thomasa Cooka, a w konsekwencji także ogłoszenie w dniu 25 września upadłości spółki Thomas Cook GMBH, właściciela 100% udziałów w Neckermann Polska. W związku z tym zawieszona została wszelka działalność operacyjna związana ze sprzedażą w Polsce produktów turystycznych. Wszyscy klienci Neckermann Polska są objęci ochroną, wynikająca z gwarancji ubezpieczeniowych oraz przepisów o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym. Więcej szczegółów znajdą Państwo w komunikacie Zarządu spółki w załączeniu.
Z poważaniem, Paweł Niewiadomski Prezes Polskiej Izby Turystyki www.pit.org.pl
w załączeniu pozwalam sobie przesłać zaproszenie Wicemarszałka Województwa Małopolskiego Pana Tomasza Urynowicza oraz Wiceprzewodniczącego Rady ds. Rozwoju i Promocji Turystyki w Małopolsce Pana Andrzeja Gut-Mostowego do udziału w spotkaniu z cyklu „Porozmawiajmy o turystyce”, które będzie doskonałą okazją do dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju turystyki w naszym regionie. Spotkanie odbędzie się w trzech, różnych lokalizacjach, z których mogą Państwo wybrać najbardziej dla siebie dogodną pod względem miejsca i terminu: § 01.10.2019 o godz. 14.30 w Krynicy-Zdroju, Hotel SAOL ul. Zdrojowa 16, § 04.10.2019 o godz. 10.00 w Szczawnicy, Dworek Gościnny Park Górny 7, § 04.10.2019 o godz. 14.00 w Starym Sączu, Powiatowa i Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna ul. Mickiewicza 33. Udział w spotkaniu jest bezpłatny, wymagane jest wcześniejsze zgłoszenie uczestnictwa.
Zgłoszenia należy przesłać najpóźniej 1 dzień przed planowanym spotkaniem na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. podając imię, nazwisko, nazwę instytucji oraz adres e-mail.
W siedzibie PIT odbyło się pierwsze z zaplanowanych kilku spotkań informacyjnych dotyczących realizowanego projektu szkoleń dla branży turystycznej.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Oddziału Łódzkiego, Oddziału Mazowieckiego i Małopolskiego PIT. Polska Izba Turystyki, jako operator projektu, zaprasza do udziału w szkoleniach i doradztwie z dofinansowaniem do 80% kosztów. W ramach programu PARP mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą skorzystać z doradztwa i szkoleń w zakresie RODO oraz obsługi klienta w świetle nowej ustawy z refundacją do 80%
. Oferta obejmuje: 1. Doradztwo w zakresie prowadzenia polityki bezpieczeństwa danych osobowych w firmie. 2. Szkolenia pracowników w zakresie: - Obsługa klienta w biurach podróży w świetle ust. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. - Bezpieczeństwo danych osobowych w firmach turystycznych. Warunkiem jest prowadzenie działalności w sektorze turystycznym lub hotelarskim zakalikowanej do PKD N.79 oraz PKD I. Więcej informacji na stronie PIT, gdzie można pobrać regulamin rekrutacji oraz dokumenty wymagane w procesie rekrutacyjnym. www.pit.org.pl w zakładce Szkolenia PARPi na stronie PARP oraz w Biurze Wykonawczym PIT, tel. 22 826 55 36, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zapraszamy!
Wyjazd studyjny do Chorwacji
Napisane: .
Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki
, Oddział Mazowiecki Polskiej Izby Turystyki - we współpracy z Chorwacką Wspólnotą Turystyczną przedstawicielstwem w Polsce - organizują w dniach 23.10 -26.10.2019 study tour do Chorwacji
. Celem przedsięwzięcia jest prezentacja turystyki aktywnej w rejonie Zagrzeb -Kvarner. Propozycja wyjazdu skierowana jest do organizatorów turystyki oraz agentów turystycznych, posiadających w swoich ofertach wypoczynek w Chorwacji, a także do organizatorów turystyki grupowej, wyjazdów konferencyjnych i motywacyjnych. Zgodnie z ustaleniami organizatorów możliwe jest zgłoszenie tylko jednego przedstawiciela z biura (członka PIT). Liczebność grupy wyjazdowej 12 osób. Program wyjazdu jest w trakcie organizacji i zostanie przedstawiony terminie późniejszym. Warunki organizacyjne: - Organizator zapewnia: zakwaterowanie w hotelach 3 lub 4-gwiazdkowych, pok. 1- osobowych, transport lokalny oraz wyżywienie. - Koszty przelotu Warszawa-Zagrzeb-Warszawa pokrywane są przez uczestnika. Propozycje przelotów: - wylot z Warszawy do Zagrzebia w dniu 23.10.2019 o godz. 09.45, linie lotnicze LOT; - wylot z Zagrzebia do Warszawy w dniu 26.10. 2019 o godz. 19.35, linie lotnicze LOT. Przewidywane koszty biletu lotniczego to ok. 1200-1500 zł (w zależności od otrzymanej oferty grupowej od LOT). Wystawcą faktury za udział w wyjeździe studyjnym jest Polska Izba Turystyki.
Osoby zdecydowane na wyjazd (bilety z nazwiskiem ) proszone są o przesłanie zgłoszeń zawierających następujące dane: nazwa biura, imię i nazwisko oraz stanowisko uczestnika na adres:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 16 sierpnia 2019 roku (decyduje kolejność zgłoszeń przy czym, zgodnie z ustaleniami organizatora, pierwszeństwo mają członkowie Oddziału Mazowieckiego PIT). Informacji dodatkowych na temat wyjazdu udziela wiceprezes Oddziału Mazowieckiego, pan Cezary Kasprowicz.
Biuro Oddziału Mazowieckiego Polskiej Izby Turystyki www.pit.org.pl Polska Izba Turystyki Nadawcą maila jest Polska Izba Turystyki, ul. Marszałkowska 9/15 lok. 29, 00-626 Warszawa, tel./fax: 22 826 55 36www.pit.org.pl
Skorzystaj ze szkoleń i dofinansowania do 80% kosztów
Napisane: .
Podnieś kwalifikacje pracowników – szkolenia z dofinansowaniem do 80%
07.08.2019
Polska Izba Turystyki zaprasza do udziału w szkoleniach i doradztwie z dofinansowaniem do 80% kosztów. PIT jest operatorem programu PARP „Kompetencje dla sektorów”. W ramach programu mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą skorzystać z:
1. Doradztwa w zakresie prowadzenia polityki bezpieczeństwa danych osobowych w firmie.
2. Szkoleń pracowników w zakresie: - Obsługa klienta w biurach podróży w świetle ust. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. - Bezpieczeństwo danych osobowych w firmach turystycznych.
Warunkiem jest prowadzenie działalności w sektorze turystycznym lub hotelarskim zakalikowanej do PKD N.79 oraz PKD I. Na stronie PIT można pobrać regulamin rekrutacji oraz dokumenty wymagane w procesie rekrutacyjnym. Zapraszamy! Więcej informacji na stronie PIT www.pit.org.pl w zakładce Szkolenia PARP oraz na stronie PARP oraz w Biurze Wykonawczym PIT, tel. 22 826 55 36, mejl.: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
PIT przypomina - oświadczenia dot. rekompensat za prąd
Napisane: .
Szanowni Państwo
Członkowie Polskiej Izby Turystyki
Polska Izba Turystyki przypomina o obowiązku złożenia oświadczenia potwierdzającego status odbiorcy końcowego u dostawcy energii, aby zostać objętym rekompensatą za prąd (cenę energii) przewidywaną dla firm na II półrocze 2019 roku. Formularz przesyłamy w załączeniu. Oświadczenia należy składać do poniedziałku (29.07). Ze względu na fakt, że termin ustawowy wypada w sobotę (27.07), oświadczenia złożone w dniu 29 lipca br. (poniedziałek) również będą akceptowane (art. 115 Kodeksu Cywilnego). Ważne jest to, że liczy się dostarczenie do określonego operatora oświadczenia, a nie data nadania np. listu. Ustawa zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, ustawę o efektywności energetycznej oraz ustawę o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (tzw. ustawa o cenach prądu) obowiązuje od 29 czerwca 2019 r. Zgodnie z jej przepisami, zachowanie uprawnienia do stabilizacji cen prądu na poziomie 2018 r. w II półroczu 2019 r. przez odbiorców końcowych z następujących grup: - mikro i mali przedsiębiorcy, - szpitale, - jednostki sektora finansów publicznych, do których zalicza się m.in. organy władzy publicznej, jednostki samorządu terytorialnego i ich związki, jednostki budżetowe, samorządowe zakłady budżetowe, agencje wykonawcze oraz uczelnie publiczne, - inne państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej wymaga złożenia przedsiębiorstwu energetycznemu, które jest stroną umowy sprzedaży energii elektrycznej albo umowy kompleksowej z tym odbiorcą, oświadczenia potwierdzającego status odbiorcy końcowego. Będzie to podstawą uprawnienia do utrzymania ceny energii elektrycznej z dnia 30 czerwca 2018 r. w II półroczu 2019 r.
: Prośba o wskazanie problemów związanych z wdrażaniem RODO
Napisane: .
Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki, Polska Izba Turystyki,
w ramach członkostwa w Krajowej Izbie Gospodarczej, otrzymała prośbę o stanowisko branży turystycznej w związku z pracami Komitetu ds. Ochrony Danych Osobowych przy KIG. Komitet zajmuje się rozwiązywaniem problemów związanych ze stosowaniem przepisów ochrony danych osobowych oraz wypracowaniem ulg i ograniczeń w obowiązkach związanych ze stosowaniem przepisów ochrony danych osobowych. Dlatego zwracam się do Państwa z prośbą o wskazanie: najważniejszych problemów związanych ze stosowaniem i wdrażaniem przepisów RODO, zagadnień, jak i niejasności, które winny być wyjaśnione przez Organ Nadzoru czy Europejską Radę Ochrony Danych Osobowych, propozycji ulg w stosowanych przepisach ochrony danych osobowych dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Komitet ds. Ochrony Danych Osobowych przekaże Rzecznikowi ds. Małych i Średnich Przedsiębiorców oraz Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych wypracowane propozycje zmian w stosowaniu przepisów RODO.
Bardzo proszę o przesłanie Państwa uwag i propozycji na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 19 czerwca 2019 r.
Z poważaniem, Paweł Niewiadomski Prezes Polskiej Izby Turystyki www.pit.org.pl Polska Izba Turystyki