• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Nocna Masakra 2017- zaproszenie

Witam, serdecznie zapraszamy do startu w XVI edycji Rajdu Nocna Masakra, który odbędzie się w dniach 16-17 grudnia 2017r. w Drezdenku, a terenem zmagań będą lasy Puszczy Noteckiej i Puszczy Drawskiej, które zapewnią moc atrakcji od urozmaiconej rzeźby terenu po wszelkiego rodzaju ruiny mniejsze i większe głęboko ukryte po lasach. Drezdenko leży w bardzo malowniczej dolinie Noteci, to tu zmieniają się krainy geograficzne, to tu został wybudowany największy jaz forteczny Wału Pomorskiego. Natomiast w samym mieście znajdziemy wiele zabytków oraz zjemy dobry posiłek. W Bazie Rajdu - Hala Sportowo Rehabilitacyjna, uczestnicy będą mieli do dyspozycji zaplecze sanitarne (szatnie, prysznice, toalety), salę gimnastyczną, salę fitness, korytarze, trybuny oraz saunę fińską, w której będzie można się zrelaksować przed startem lub wygrzać na mecie. Dla uczestników Rajdu zostaną przygotowane trasy rowerowe 200 i 100km oraz trasy piesze 100, 50 i 25km. Dodatkowo dla osób multidyscyplinarnych zaplanowaliśmy trasę Ekstremalna o długości 150km (50km pieszo + 100km rowerem) Szczegóły znajdziecie na Naszej stronie internetowej nocnamasakra.pl Przypominamy, że tylko do 4 grudnia można zgłosić się i zamówić koszulkę rajdową. Nie czekaj, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zgłoś się już dziś. pozdrawiam -- Dyrektor Rajdu Sędzia Główny PMnO Daniel Śmieja

Zaproszenie na II Forum Promocji Turystycznej

Zaproszenie na II Forum Promocji Turystycznej Portal WaszaTurystyka.pl zaprasza na spotkanie osób zawodowo zajmujących się turystyką i promocją w ramach działalności samorządowej i społecznej, przedstawicieli branży turystycznej, hotelarskiej, agroturystycznej, reprezentantów POT i LOT. Wydarzenie odbywa się pod patronatem Polskiej Izby Turystyki. II Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 9 listopada 2017 w Polonia Pałace Hotel w Sali Ludwikowskiej. Spotkanie będzie miało charakter interdyscyplinarny i podobnie, jak w ubiegłym roku, zaproszono na nie uznanych ekspertów i praktyków z kraju i zagranicy, którzy zaprezentują własne doświadczenia, dobre praktyki. Forum będzie też miejscem do wymiany poglądów na temat promocji między branżą turystyczną i samorządowcami oraz organizacjami i urzędnikami odpowiedzialnymi za promocję turystyczną, okazją do przedstawienia potrzeb i oczekiwań wielu stron. Obecność na Forum najważniejszych osób odpowiedzialnych za turystyczną promocji Polski jest gwarancją wysokiego poziomu dyskusji podczas spotkania. NOWOŚCI! Na II Forum Promocji Turystycznej dodano nowości. Pierwsza to "POJEDYNKI" - dyskusje dwuosobowe na poszczególnych poziomach promocji. Druga to finał konkursu na film promujący turtystyczne miejsca w Polsce. Więcej informacji: https://forumpromocjiturystycznej.evenea.pl/

Komunikat PIT Agenci i Touroperatorzy Wyjazdowi, małopolski, dolnośląski, śląski

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki, są dostępne ostatnie miejsca dla agentów i touroperatorów na Kongres Polskiej Izby Turystyki, który odbędzie się w dniach 25 listopada -2 grudnia 2017 r. w Marsa Alam w Egipcie wylot z Katowic .

Hasło przewodnie Kongresu to: Przełomowe zmiany w prawie turystycznym: wyzwania i problemy. Sytuacja na rynku turystycznym w Polsce zmienia się w ostatnim czasie bardzo dynamicznie. Kierunki zmian legislacyjnych, plany promocji Polski na rynkach międzynarodowych i wiele innych ważnych spraw wymagają szerokiej dyskusji i wypracowania stanowiska Polskiej Izby Turystyki. Spójny i silny głos branży daje możliwość realnego wpływu na rozwój rynku turystycznego w Polsce. Dzięki gościnności Pana Ahmeda Abdallaha, Gubernatora Regionu Morza Czerwonego oraz współpracy z partnerami wydarzenia (Red Sea Hotels, Cairo Express Travel, ETI sp. z o.o. oraz Air Cairo) Kongres połączony będzie z wypoczynkiem w luksusowym hotelu oraz programem turystycznym. Uczestnicy Kongresu zostaną zakwaterowani w hotelu 5* Palace Port Ghalib w Marsa Alam (link do strony hotelu znajdziesz TUTAJ: http://www.portghalib.com/hotels/the-palace-port-ghalib/ ) Link do systemu rezerwacji znajduje się TUTAJ: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=709 Proszę przy rejestracji wypełnić wszystkie wymagane pola. Przy polach dostępny jest znaczek ?, którego podświetlenie wyjaśnia, o jakie dane chodzi. W razie pytań proszę o kontakt mailowy pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Decyduje kolejność zgłoszeń! W przypadku pytań proszę je zadawać mailem tylko pod specjalnym adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Opłaty za udział w wyjeździe są następujące: I. Członek PIT 1.295 zł (jedna osoba z firmy będącej członkiem PIT właściciel lub osoba zatrudniona) II. Członek PIT 1.395 zł (druga osoba z firmy będącej członkiem PIT właściciel lub osoba zatrudniona) III. Osoby towarzyszące 1.695 zł (osoby zaproszone przez członków PIT)

Cena zawiera: przelot samolotem do/z Katowic, transfery, zakwaterowanie w w pokojach 2-os. (lub 1-os. za potwierdzeniem i dopłatą), wyżywienie w formule ALL zgodnie z programem, udział w Kongresie, ubezpieczenie podstawowe KL (40 000 EUR), NNW i BP, wizę turystyczną i program turystyczny. Jest możliwość podwyższenia sumy ubezpieczenia do 100 000 EUR za dopłatą oraz wykupienia dodatkowego ubezpieczenia od następstw chorób przewlekłych. Warunki ubezpieczenia przesyłam w załączeniu. Będzie możliwość zapoznania się z nimi również podczas rejestracji. Cena NIE obejmuje: kosztów dodatkowego ubezpieczenia (od chorób przewlekłych), wycieczek fakultatywnych spoza programu, napiwków dla kierowców i lokalnych pilotów i obsługi hotelu. Koszty organizacji kongresu pokrywają w całości uczestnicy i partnerzy. Koszty nie obciążają budżetu Polskiej Izby Turystyki. Godziny przelotów mogą ulec zmianie.

Do zobaczenia już wkrótce! Serdecznie zapraszam! 

Z poważaniem, Grzegorz Chmielewski Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki tel. 22 826 55 36; e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www.pit.org.pl

PIT wywalczyła poprawki do projektu ustawy o imprezach turystycznych

Na skutek lobbingu Polskiej Izby Turystyki na etapie prac sejmowych przyjęto jeszcze korzystne dla branży poprawki do projektu Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usług turystycznych. Na posiedzeniu Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki izbę reprezentował prezes Paweł Niewiadomski. Polska Izba Turystyki już na posiedzeniach nadzwyczajnej podkomisji zgłaszała ważne dla organizatorów turystyki poprawki. Dwie z nich zostały przyjęte podczas posiedzenia Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki, poświęconego rozpatrzeniu sprawozdania Podkomisji nadzwyczajnej o rządowym projekcie ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. W sumie komisja przyjęła tylko trzy poprawki merytoryczne do projektu, z czego dwie z inicjatywy PIT. Pierwsza z nich dotyczyła planowanego wprowadzenia w artykule 47. ust. 7. możliwości bezkosztowego odstępowania od umowy zawartej z organizatorem turystyki poza lokalem przedsiębiorstwa. Polska Izba Turystyki wskazywała, że zapis ten w praktyce wykluczy tego typu sprzedaż, a motywy jego wprowadzenia nie przystają do charakteru agencyjnej sprzedaży imprez turystycznych. Na skutek działań lobbingowych PIT, poseł PiS Grzegorz Janik zgłosił poprawkę, zgodnie z którą zapis ten został zmieniony w taki sposób, że nie będzie dotyczył sytuacji, w których klient przed podpisaniem umowy wyrazi zgodę na spotkanie z agentem poza lokalem przedsiębiorstwa. Czyli np. jeśli potwierdzi, że zaprasza sprzedawcę na spotkanie do swojego domu. W efekcie zapis ten będzie dotyczył jedynie sprzedaży nagabywanej, prowadzonej przez np. domokrążców. Jest to kompromis zaproponowany w związku z wieloma obawami zgłaszanymi przez federacje konsumenckie i UOKiK. Poprawka ta została przyjęta większością głosów.

Kongres Polskiej Izby Turystyki w Egipcie

Szanowni Państwo,
Członkowie Polskiej Izby Turystyki,
 
z przyjemnością zapraszamy Państwa do udziału w Kongresie Polskiej Izby Turystyki, który odbędzie się w dniach 25 listopada -2 grudnia 2017 r. w Marsa Alam w Egipcie. Hasło przewodnie Kongresu to:
 Przełomowe zmiany w prawie turystycznym: wyzwania i problemy.

Czytaj dalej

Zaproszenie na Kongres PIT

Szanowni Państwo,
Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

w załączeniu przekazuję zaproszenie od prezesa Pawła Niewiadomskiego na Kongres Polskiej Izby Turystyki w Marsa Alam.



Marzena Markowska
Rzecznik Prasowy

Jak składać deklaracje do TFG?

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny udostępnił na swojej stronie internetowej filmy instruktażowe pokazujące jak poprawnie wypełnić deklarację do TFG. Fundusz zebrał doświadczenia o najczęściej popełnianych błędach i o powielaniu niektórych z nich, a także pytania o instrukcję wypełniania deklaracji. Na tej podstawie nagrał dwa kilkuminutowe filmy instruktażowe. - Tłumaczymy i pokazujemy w nich jak poprawnie wypełnić deklaracje, papierowe i e-deklaracje, do TFG – mówi Renata Mentlewicz, dyrektor Biura Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Wśród najczęściej pojawiających się problemów przy wypełnianiu deklaracji są m.in.: wątpliwości dotyczące poprawnego wyliczenia składki należnej do TFG (np. rozliczanie składek za rozwiązane umowy) czy problemy natury formalnoprawnej (np. odnośnie osób uprawnionych do podpisania deklaracji). Wraz z uruchomieniem TFG, w listopadzie 2016 roku, organizatorzy turystyki i pośrednicy turystyczni zobowiązani zostali do przekazywania do Funduszu: comiesięcznych deklaracji o sprzedanych imprezach oraz składki przeznaczonej na dodatkowe zabezpieczenie turystów. Miesięcznie touroperatorzy składają ponad 3,5 tysiąca takich deklaracji. Filmy instruktażowe o tym jak je wypełnić można znaleźć na stronie www.ufg.pl w zakładce Turystyczny Fundusz Gwarancyjny / dla organizatorów turystyki / deklaracja https://www.youtube.com/watch?v=jWyEwUDyAJU&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=Ao7Y9OhIM64&feature=youtu.be TFG działa jako II filar zabezpieczeń dla turystów w przypadku niewypłacalności touroperatora. Gwarantuje on dodatkowe środki, w sytuacji gdy: a) touroperator nie może zapewnić powrotu swoich klientów do kraju, a środki z I filaru okazują się niewystarczające, bądź b) środki z zabezpieczenia finansowego biura podróży nie wystarczają na pokrycie wszystkich roszczeń zgłoszonych przez jego klientów w związku z niezrealizowanymi wyjazdami (w całości lub części).