WSPIERAMY SIĘ!!! POLSKA IZBA TURYSTYKI - obrady on-line !!!
Napisane: .
Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki,
W imieniu Zarządu Polskiej Izby Turystyki Oddział Małopolski serdecznie Państwa zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniu online pt. "WSPIERAJMY SIĘ".
Podczas spotkania chcielibyśmy zaprezentować aktualne działania Polskiej Izby Turystyki, ale przede wszystkim chcemy poznać aktualną sytuację Państwa firm, problemy które Państwa dotykają oraz wymienić doświadczenia w tych trudnych czasach dla naszej branży.
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w naszym spotkaniu i do zobaczenia wkrótce!!!
Z poważaniem, Piotr Laskowski Prezes Oddziału Małopolskiego PIT e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www.pit.org.pl
„All In Türkiye” - zapraszamy na szkolenia!!!
Napisane: .
Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki
Z przyjemnością informujemy o uruchomieniu platformy All In Türkiye stworzonej przez Turecką Agencję Promocji i Rozwoju Turystyki (TGA).
Jest ona adresowana do pracowników branży turystycznej - międzynarodowych biur podróży, touroperatorów, czy przewodników. Platforma dostępna na stronie www.allinturkiye.com oferuje dziesięć szkoleń zatytułowanych: About Türkiye; Safe Tourism, Istanbul, Antalya, Kapadokya, Mediterranean Region, Aegean Region, Izmir, MICE and Outdoor & Adventure. Kursy te są szansą na zdobycie cennej wiedzy na temat miejsc i produktów turystycznych Türkiye (Turcji).
W ramach platformy przewidziane są 24 kursy online dostępne od marca 2022 roku.
Programy oferują możliwość zdobycia specjalistycznej wiedzy w różnorodnych dziedzinach, począwszy od historii i kultury Türkiye (Turcji), na przyrodzie i możliwościach turystycznych skończywszy. Programy te trwają 60, 90 lub 120 minut.
Platforma All In Türkiye jest dostępna dla specjalistów branży turystycznej jako bezpłatna usługa oferowana przez TGA.
Ma ona na celu zapewnienie łatwiejszego dostępu, z dowolnego miejsca na świecie, do najbardziej rzetelnych i aktualnych informacji o Türkiye (Turcji).
Dzięki temu polska branża turystyczna ma możliwość promocji oraz wprowadzania na rynek tureckich destynacji turystycznych w najbardziej efektywny i skuteczny sposób.
Ponadto po pomyślnym ukończeniu każdego szkolenia i egzaminie branżowi specjaliści otrzymają Türkiye Expert Certificate (Certyfikat Eksperta Tureckiej Turystyki). Serdecznie zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału w szkoleniu.
Biuro Wykonawcze Polskiej Izby Turystyki Polska Izba Turystyki
PIT - Oddział Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej
Napisane: .
Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki
zmiana Statutu Izby dała nam możliwość powoływania oddziałów branżowych.
Przystąpienie do oddziału branżowego nie wiąże się z żadnymi opłatami. Słuchamy Waszych uwag i sugestii dotyczących działania Izby, dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom chcemy utworzyć dla Was Oddział Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej
. 1. Kreujmy pozytywny wizerunek organizatora turystyki dziecięcej jako doświadczonego, solidnego partnera przy realizacji wypoczynku dla dzieci
2. Wspólnie pokazujmy, że to organizatorzy turystyki są najlepszymi specjalistami do realizacji takich projektów jak „Poznaj Polskę”
3. Działajmy razem nad wyeliminowaniem „szarej strefy”, która szczególnie w czasie pandemii mocno się uaktywniła
4. Edukujmy dyrekcję szkół, jakie mogą być konsekwencje realizacji wycieczek szkolnych przez firmy nie mające doświadczenia oraz uprawnień, współpracujmy z Kuratorium Oświaty
5. Promujmy razem BON TURYSTYCZNY – aby rodzice bez problemów mogli go wykorzystywać do realizacji wyjazdów zorganizowanych przez nas
6. Poznajmy się, wymieniajmy doświadczeniami, pomysłami
7. Monitorujmy, czy restrykcje związane z podróżowaniem umożliwią Wam realizację wyjazdów zagranicznych dla dzieci i młodzieży
8. Współpracujmy z MEN w przypadku zmiany wytycznych dotyczących wypoczynku letniego czy zimowego dla dzieci – aby kolonie były bezpieczne, a wyjazdy możliwe do realizacji
9. Współpracujmy z POT, twórzmy ciekawe projekty edukacyjne dla dzieci, które potem będziemy wspólnie realizować Chcemy rozmawiać na ważne dla Was tematy i wspólnie znajdować rozwiązania, bo Wasz głos ma znaczenie!
Jeżeli chcecie dołączyć do Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej prosimy swoje zgłoszenie przesłać do Biura Wykonawczego na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Informujemy, że przystąpienie do Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej nie wiąże się z koniecznością wpłaty dodatkowej składki członkowskiej, ani ze zmianą dotychczasowej przynależności do oddziału wojewódzkiego.
Oddziały branżowe dają dodatkową możliwość aktywności.
Z poważaniem, Aneta Noszczyńska Polska Izba Turystyki Oddział Małopolskiego
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel : 668 083 472 www.mit.org.pl PIT
Zapraszamy do rozmowy z ekspertem o Nowym Polskim Ładzie - bezpłatny webinar 24 luty godz. 12:00
Napisane: .
Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki
Zapraszamy do rozmowy z ekspertem o Nowym Polskim Ładzie 1 stycznia 2022 r. w życie wszedł Polski Ład uwzględniający szereg zmian w wielu obszarach życia społecznego i gospodarczego w Polsce, które w znacznej, jeśli nie przeważającej mierze dotyczą właścicieli małych i mikro firm.
Już 24 lutego o godzinie 12.00 odbędzie się webinar dla przedsiębiorców z ekspertem dr Grzegorzem Kelerem, Adwokatem i Associate w Kancelarii SPCG, specjalizującym się w prawie podatkowym oraz prawie spółek. Podczas spotkania zostaną omówione najważniejsze zmiany, jakie niesie za sobą Polski Ład.
Polski Ład wprowadza wiele zmian, które niestety często bywają niejasne dla przedsiębiorców nieporuszających się na co dzień w meandrach prawa podatkowego.
Największe zainteresowanie małych i średnich firm budzą kwestie dotyczące zmian w oskładkowaniu i opodatkowaniu jednoosobowych działalności gospodarczych, ulg oraz terminów legislacyjnych Polskiego Ładu. Przedsiębiorcy poszukują odpowiedzi na coraz częściej pojawiające się pytania o skutki, jakie przyniesie dla ich firmy i dochodów szereg nadchodzących zmian.
Bank BNP Paribas wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców zaprasza już 24.02.2022 r. (czwartek) o godzinie 12.00 na webinar pt. Konsekwencje finansowe Polskiego Ładu dla mikro i średnich przedsiębiorców.
Podczas wydarzenia uczestnikom zostanie przekazana praktyczna wiedza w tym zakresie, a także będzie możliwość zadawania pytań w zakresie poszczególnych zagadnień.
Agenda 1. Zmiany w oskładkowaniu i opodatkowaniu jednoosobowych działalności gospodarczych a) Zmiana zasad rozliczania składki zdrowotnej b) Zmiany w opodatkowaniu związane z rozliczaniem składki zdrowotnej c) Zmiany w ryczałcie d) Likwidacja karty podatkowej e) Zmiana definicji wolnego zawodu f) Nowe zasady opodatkowania wykupu samochodów z leasingu
2. Nowe zasady opodatkowania wynagrodzeń pracowniczych a) Wyższa kwota wolna od podatku b) Podwyższenie drugiego progu podatkowego c) Zmiana zasad ustalania składki zdrowotnej
3. Nowe ulgi a) Ulga na zakup terminala płatniczego i realizację transakcji przy jego użyciu b) Zachęty do stosowania rozliczeń bezgotówkowych c) Ulga na robotyzację d) Ulga na ekspansję e) Ulga na innowacyjnych pracowników f) Zmiany w uldze badawczo-rozwojowej (B+R) g) Zmiany w IP Box korzyści dla programistów h) Zmiany w funkcjonowaniu estońskiego CIT
4. Inne zmiany a) Obniżenie limitu transakcji gotówkowych b) Elektroniczne wysyłanie ewidencji podatkowych
5. Terminy a) Planowane wejście w życie nowych przepisów b) Obecny etap legislacyjny
Zapraszamy do udziału w spotkaniu Grzegorz Chmielewski
Wiceprezes Polska Izba Turystyki Polska Izba Turystyki Nadawcą maila jest Polska Izba Turystyki
WSPIERAMY SIĘ!!! POLSKA IZBA TURYSTYKI - obrady on-line !!!
Napisane: .
Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki
W imieniu Zarządu Polskiej Izby Turystyki Oddział Małopolski serdecznie Państwa zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniu online pt. "WSPIERAJMY SIĘ".
Podczas spotkania chcielibyśmy zaprezentować aktualne działania Polskiej Izby Turystyki, ale przede wszystkim chcemy poznać aktualną sytuację Państwa firm, problemy które Państwa dotykają oraz wymienić doświadczenia w tych trudnych czasach dla naszej branży.
Spotkanie odbędzie się w formie on-line na platformie ZOOM 01 marca 2022 roku o godz. 11. Link rejestracyjny zostanie wysłany do Państwa na tydzień przed organizowanym wydarzeniem. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w naszym spotkaniu i do zobaczenia wkrótce!!!
Z poważaniem, Piotr Laskowski Prezes Oddziału Małopolskiego PIT e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. www.pit.org.pl PIT
Szkolenie, audyt. dokumentacja RODO z dofinansowaniem z PARP
Napisane: .
Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki,
Serdecznie zapraszamy mikro, małe i średnie firmy z branży turystycznej, hotelarskiej lub gastronomii do udziału w projekcie mającym praktycznie pomóc firmom w przeszkoleniu pracowników i uporządkowaniu lub przygotowaniu przebiegu procesów oraz dokumentacji ochrony danych
.W chwili obecnej odpowiedzialność za udowodnienie spełnienia wymogów RODO leży po stronie osób prowadzących firmy. W razie kontroli w szczególności powinni udowodnić wykonywanie okresowych systematycznych przeglądów ochrony danych, jak również okresowych szkoleń wszystkich osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych i bezpieczeństwa informacji (co najmniej raz w roku).
Biorąc udział w projekcie: - zweryfikujesz sobie zabezpieczenia, praktyki i dokumentacje ochrony danych (poprzez audyt będący częścią usługi doradczej), - uzyskasz wzorce (wypełnione , dostosowane do Twojej specyfiki i zapełnione Twoimi danymi), - zweryfikujesz poprawność stosowanych przez Twoją firmę dokumentów, - otrzymasz formalne audytowe zalecenia w kwestii ochrony danych osobowych w Twojej firmie, - uzyskasz raport z audytu, który będzie formalnym potwierdzeniem przeglądów ochrony danych, - przeszkolisz osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych.
Usługi (szkoleniowa i doradcza ) realizowane w ramach projektu są dofinansowane (od 80 do 100%). Usługi są prowadzone przez praktyków, ekspertów z obszaru ochrony danych i bezpieczeństwa informacji. PIT zapewnia szybką refundację (10 dni od złożenia kompletu dokumentów z usługi).
W razie zainteresowania projektem informacji udziela i kwalifikuje do udziału w projekcie Pan Jerzy Dzikowiecki Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . W przypadku pytań o terminy usług, stronę praktyczną wykonawstwa (szkolenie, audyt, zalecenia, pomoc w przygotowaniu dokumentacji) informacji udziela Marek Pióro Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W dniu 30 grudnia 2021 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, która wprowadziła zmiany ustawie z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
Zmiany te mają wpływ na działalność organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych i dotyczą:
1) Wykazu umów, którego katalog wymaganych elementów został poszerzony o dodatkową informację w zakresie kodów lotnisk, jeżeli impreza zawiera przelot (zmiana zaznaczona na czerwono).
Wykaz umów będzie teraz zawierał następujące dane:
a) numer rezerwacji lub umowy;
b) termin zawarcia umowy;
c) termin imprezy turystycznej lub wykonania usługi w ramach powiązanych usług turystycznych;
d) liczbę podróżnych objętych umową;
e) łączną cenę usług objętych umową;
f) miejsce lub trasę wykonania umowy;
g) rodzaj środka transportu, jeśli przewóz jest objęty umową;
h) kody lotnisk Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), jeżeli impreza turystyczna lub wykonywana usługa w ramach powiązanych usług turystycznych zawiera przelot;
i) terminy i wysokość faktycznie dokonanych przedpłat;
j) termin i wysokość zwrotu wpłat podróżnemu, jeśli zwrot został dokonany. Zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych organizatorzy turystyki oraz przedsiębiorcy ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych są obowiązani prowadzić wykaz umów o udział w imprezie turystycznej oraz umów zawartych przez podróżnego z przedsiębiorcą ułatwiającym nabywanie powiązanych usług turystycznych.
2) Wykreślenia z Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych na wniosek przedsiębiorcy turystycznego w związku z zaprzestaniem przez niego wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru. Przedsiębiorcy turystyczni składający wniosek o wykreślenie z ww. rejestru, są zobowiązani złożyć zaległe deklaracje i opłacić należne składki lub raty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, Turystyczny Fundusz Pomocowy lub Turystyczny Fundusz Zwrotów.
Pozostałe zmiany w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych: I Uzupełniono przepisy dotyczące zwrotu składek na Turystyczny Fundusz Pomocowy (art. 15kc ust. 8a ww. ustawy). Wyszczególniono 3 przypadki, w których przedsiębiorca może starać się o zwrot nadpłaty:
1) Przedsiębiorca został wykreślony z Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych w związku z zaprzestaniem wykonywania działalności,
2) Dokonano wpłaty w kwocie wyższej niż należna składka,
3) Składka została odprowadzona przez podmiot niezobowiązany względem TFP. W przypadku z pkt 1 przedsiębiorca turystyczny może wystąpić o zwrot w terminie nie później niż 14 dni od dnia, w którym decyzja o wykreśleniu stała się ostateczna. W przypadkach zawartych w pkt 2 i 3, termin na wystąpienie o zwrot wynosi 30 dni od dnia dokonania wpłaty składki.
II Wprowadzono możliwość zarachowania składek na TFP na poczet następnych należnych składek (podobnie jak dotychczas w TFG) – art. 15kc ust.8 ww. ustawy.