• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Kolejny termin szkolenia PIT z podatku VAT w branży turystycznej - Warszawa, 28 września 2018

W związku z ogromnym zainteresowaniem, Polska Izba Turystyki organizuje kolejną edycję szkolenia: "Podatek VAT w branży turystycznej w kontekście ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych oraz zmian ustawy o VAT", które odbędzie się 28.09.2018 w Warszawie. Zarejestrować można się pod linkiem https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=823. Termin: 28.09.2018 r. Czas: 10:00-15:00 Miejsce: Warszawa Dla kogo? Oferta szkolenia skierowana jest do pracowników którzy na codzień mają do czynienia z dokumentami finansowo-księgowymi, członków zarządu, dyr. finansowych, głównych księgowych, kierowników i specjalistów działów finansowo-księgowych, komórek zajmujących się wyliczaniem zobowiązań podatkowych, jak i pozostałej kadry menedżerskiej reprezentującej branżę turystyczną. Cel szkolenia Podstawowym celem szkolenia jest wyjaśnienie zasad opodatkowania podatkiem VAT czynności wykonywanych przez te podmioty. W szczególności skupimy się na prawidłowej kwalifikacji świadczonych usług, określeniu, które usługi należy rozliczać na zasadach ogólnych, a kiedy i na jakich zasadach stosujemy szczególna procedurę VAT marża przewidzianą dla usług turystyki. Szkolenie jest bogato ilustrowane praktycznymi przykładami, ponadto komentowane jest bieżące stanowisko organów podatkowych i sądów administracyjnych w spornych kwestiach. Program: Nowości VAT 2018 1. Wpływ nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych na stosowanie przepisów ustawy o VAT 2. W jaki sposób dokumentować sprzedaż i zakup na gruncie podatku VAT - wyjaśnienie wymogów nie wynikających wprost z przepisów 3. Jednolity plik kontrolny - kto i kiedy zobowiązany jest do wdrożenia zmian, jakie dane przekazujemy na żądanie organu, a jakie muszą przekazywać wszyscy podatnicy. 4. System podzielonej płatności 5. Obowiązek weryfikacji kontrahentów 6. Co oznacza obowiązek wykazania ekonomicznej zasadności transakcji? Kwalifikacja sprzedaży jako usługi turystyki na gruncie podatku VAT 1. Usługa turystyki jako przedmiot opodatkowania VAT - pojedyncza usługa, czy usługa kompleksowa? 2. Definicja usługi turystycznej - wykorzystanie ustaw branżowych, dyrektywy VAT i orzeczeń sądów administracyjnych. 3. Nabywca usługi - czy dla kwalifikacji usługi jako usługi turystyki ma znaczenie, kto jest jej nabywcą? 4. Działanie w charakterze pośrednika przy sprzedaży usług turystycznych. 5. Czym jest usługa nabywana dla bezpośredniej korzyści turysty? 6. Co oznacza, że usługa turystyki musi być usługą kompleksową? Zasady stosowania procedury VAT marża 1. Określenie podstawy opodatkowania - definicja marży, podstawa opodatkowania przy usługach "mieszanych", marża ujemna i sposób jej rozliczenia. 2. Określenie stawki podatku VAT - jak opodatkować usługi własne świadczone w ramach usługi turystyki? 3. Moment powstania obowiązku podatkowego 4. Zaliczki w usługach turystyki - kiedy podlegają opodatkowaniu, czy obowiązek podatkowy powstaje już w momencie otrzymania zaliczki? 5. Ewidencjonowanie sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej (wystawienie paragonu fiskalnego). 6. Udokumentowanie sprzedaży za pomocą faktury - m.in. termin na wystawienie faktury, obowiązkowe oznaczenie faktury. 7. Specjalny rejestr VAT 8. Odliczenie podatku w przypadku usług opodatkowanych procedurą VAT marża. Sytuacje problemowe 1. Usługi gastronomiczne - jaką stawkę VAT stosować? 2. Turystyka biznesowa (konferencje) i językowa - jak rozliczać VAT. 3. Pośrednictwo - sprzedaż biletów, low costów, usług noclegowych z wykorzystaniem platform internetowych. 4. Odsprzedaż usługi hotelowej - VAT marża, czy zasady ogólne? 5. Wskazanie na katalog czynności opodatkowanych podatkiem VAT. 6. Zdarzenia niepodlegające opodatkowaniu - kary umowne, odszkodowania, wspólne przedsięwzięcia. 7. Opłata rezerwacyjna - odszkodowanie, czy wynagrodzenie za świadczenie usługi? 8. Nieodpłatne świadczenia - kiedy należy rozliczyć VAT? Wykładowca: Justyna Zając-Wysocka - radca prawny, doradca podatkowy, przewodnicząca zespołu ds. podatków PIT, członek komisji fiskalnej ECTAA. Doktorantka w Zakładzie Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, Dyrektor Departamentu Doradztwa Podatkowego i członek zarządu w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych sp. z o.o. Wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm doradczych. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego z siedzibą w Krakowie. Członek polskiego Oddziału IFA (International Fiscal Association). Uczestnik licznych konferencji naukowych z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawno-podatkowego oraz obsługi sporów podatkowych. Interesuje się również opodatkowaniem spółek kapitałowych oraz procedurą sądowo-administracyjną. Jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego oraz uznanym wykładowcą problematyki podatku od towarów i usług. Uznana za jednego z najlepszych doradców podatkowych w zakresie sporów podatkowych (IX Ranking Dziennika Gazety Prawnej). Informacje organizacyjne: CENA SZKOLENIA DLA CZŁONKÓW PIT - 250,00 PLN (wliczony podatek VAT 23%) CENA SZKOLENIA DLA FIRM, KTÓRE NIE SĄ CZŁONKAMI PIT - 500,00 PLN (wliczony podatek VAT 23%) NA SZKOLENIE 28.09 ZAPISZ SIĘ, KLIKAJĄC TUTAJ

Kolejny termin szkolenia PIT z podatku VAT w branży turystycznej - Warszawa, 28 września 2018

W związku z ogromnym zainteresowaniem, Polska Izba Turystyki organizuje kolejną edycję szkolenia: "Podatek VAT w branży turystycznej w kontekście ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych oraz zmian ustawy o VAT", które odbędzie się 28.09.2018 w Warszawie. Zarejestrować można się pod linkiem https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=823. Termin: 28.09.2018 r. Czas: 10:00-15:00 Miejsce: Warszawa Dla kogo? Oferta szkolenia skierowana jest do pracowników którzy na codzień mają do czynienia z dokumentami finansowo-księgowymi, członków zarządu, dyr. finansowych, głównych księgowych, kierowników i specjalistów działów finansowo-księgowych, komórek zajmujących się wyliczaniem zobowiązań podatkowych, jak i pozostałej kadry menedżerskiej reprezentującej branżę turystyczną. Cel szkolenia Podstawowym celem szkolenia jest wyjaśnienie zasad opodatkowania podatkiem VAT czynności wykonywanych przez te podmioty. W szczególności skupimy się na prawidłowej kwalifikacji świadczonych usług, określeniu, które usługi należy rozliczać na zasadach ogólnych, a kiedy i na jakich zasadach stosujemy szczególna procedurę VAT marża przewidzianą dla usług turystyki. Szkolenie jest bogato ilustrowane praktycznymi przykładami, ponadto komentowane jest bieżące stanowisko organów podatkowych i sądów administracyjnych w spornych kwestiach. Program: Nowości VAT 2018 1. Wpływ nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych na stosowanie przepisów ustawy o VAT 2. W jaki sposób dokumentować sprzedaż i zakup na gruncie podatku VAT - wyjaśnienie wymogów nie wynikających wprost z przepisów 3. Jednolity plik kontrolny - kto i kiedy zobowiązany jest do wdrożenia zmian, jakie dane przekazujemy na żądanie organu, a jakie muszą przekazywać wszyscy podatnicy. 4. System podzielonej płatności 5. Obowiązek weryfikacji kontrahentów 6. Co oznacza obowiązek wykazania ekonomicznej zasadności transakcji? Kwalifikacja sprzedaży jako usługi turystyki na gruncie podatku VAT 1. Usługa turystyki jako przedmiot opodatkowania VAT - pojedyncza usługa, czy usługa kompleksowa? 2. Definicja usługi turystycznej - wykorzystanie ustaw branżowych, dyrektywy VAT i orzeczeń sądów administracyjnych. 3. Nabywca usługi - czy dla kwalifikacji usługi jako usługi turystyki ma znaczenie, kto jest jej nabywcą? 4. Działanie w charakterze pośrednika przy sprzedaży usług turystycznych. 5. Czym jest usługa nabywana dla bezpośredniej korzyści turysty? 6. Co oznacza, że usługa turystyki musi być usługą kompleksową? Zasady stosowania procedury VAT marża 1. Określenie podstawy opodatkowania - definicja marży, podstawa opodatkowania przy usługach "mieszanych", marża ujemna i sposób jej rozliczenia. 2. Określenie stawki podatku VAT - jak opodatkować usługi własne świadczone w ramach usługi turystyki? 3. Moment powstania obowiązku podatkowego 4. Zaliczki w usługach turystyki - kiedy podlegają opodatkowaniu, czy obowiązek podatkowy powstaje już w momencie otrzymania zaliczki? 5. Ewidencjonowanie sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej (wystawienie paragonu fiskalnego). 6. Udokumentowanie sprzedaży za pomocą faktury - m.in. termin na wystawienie faktury, obowiązkowe oznaczenie faktury. 7. Specjalny rejestr VAT 8. Odliczenie podatku w przypadku usług opodatkowanych procedurą VAT marża. Sytuacje problemowe 1. Usługi gastronomiczne - jaką stawkę VAT stosować? 2. Turystyka biznesowa (konferencje) i językowa - jak rozliczać VAT. 3. Pośrednictwo - sprzedaż biletów, low costów, usług noclegowych z wykorzystaniem platform internetowych. 4. Odsprzedaż usługi hotelowej - VAT marża, czy zasady ogólne? 5. Wskazanie na katalog czynności opodatkowanych podatkiem VAT. 6. Zdarzenia niepodlegające opodatkowaniu - kary umowne, odszkodowania, wspólne przedsięwzięcia. 7. Opłata rezerwacyjna - odszkodowanie, czy wynagrodzenie za świadczenie usługi? 8. Nieodpłatne świadczenia - kiedy należy rozliczyć VAT? Wykładowca: Justyna Zając-Wysocka - radca prawny, doradca podatkowy, przewodnicząca zespołu ds. podatków PIT, członek komisji fiskalnej ECTAA. Doktorantka w Zakładzie Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, Dyrektor Departamentu Doradztwa Podatkowego i członek zarządu w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych sp. z o.o. Wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm doradczych. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego z siedzibą w Krakowie. Członek polskiego Oddziału IFA (International Fiscal Association). Uczestnik licznych konferencji naukowych z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawno-podatkowego oraz obsługi sporów podatkowych. Interesuje się również opodatkowaniem spółek kapitałowych oraz procedurą sądowo-administracyjną. Jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego oraz uznanym wykładowcą problematyki podatku od towarów i usług. Uznana za jednego z najlepszych doradców podatkowych w zakresie sporów podatkowych (IX Ranking Dziennika Gazety Prawnej). Informacje organizacyjne: CENA SZKOLENIA DLA CZŁONKÓW PIT - 250,00 PLN (wliczony podatek VAT 23%) CENA SZKOLENIA DLA FIRM, KTÓRE NIE SĄ CZŁONKAMI PIT - 500,00 PLN (wliczony podatek VAT 23%) NA SZKOLENIE 28.09 ZAPISZ SIĘ, KLIKAJĄC TUTAJ

ZAPROSZENIE NA STUDY TOUR DO LWOWA

Szanowni Państwo,

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA WYJAZD INTERGRACYJNY DO LWOWA W TERMINIE 19-21.10.2018 r. W PROMOCYJNEJ CENIE DLA CZŁONKÓW MAŁOPOLSKIEJ IZBY TURYSTYKI - 299 zł*

*cena promocyjna gwarantowana dla pierwszej osoby z biura; cena dla pozostałych osób jak i osób towarzyszących 799 zł.

Zapewniamy: - podróż komfortowym autokrem, - odpoczynek w czterogwiazdkowym hotelu Premier Hotem Dnister https://dnister-hotel.phnr.com , - zwiedzanie miasta wpisanego na listę UNESCO wraz z przewodnikiem, - bilety wstępu ( z wyłączeniem biletu do Teatru Opery i Baletu – dodatkowy koszt 58 zł ), - pełne wyżywienie wraz z degustacją nalewek i piwa, - intergrację oraz dobrą zabawę, - ubezpieczenie KL + NNW. Szczegółowy plan organizowanego wyjazdu znajdą Państwo w załączniku.

Prosimy o możliwie jak najszybsze potwierdzenie udziału w organizowanym wyjeździe. Termin rejestracji zgłoszeń upływa 24.08.2018 r.

Po upływie tergo terminu przekażemy wszystkie szczegóły organizacyjne.

Załączniki:
Pobierz plik (STUDY TOUR LWÓW.pdf)STUDY TOUR LWÓW.pdf176 kB2018-08-27

Sytuacja turystów w Grecji - informacje od organizatorów

Szanowni Państwo, Na podstawie informacji otrzymanych od touroperatorów przekazujemy aktualną sytuację klientów tych biur podróży przebywających na wakacjach w Grecji. Do Polski powróciła dziś grupa 25 turystów klientów biura Itaka, z grupy, która planowo miała wrócić w poniedziałek. Pozostało jeszcze 10 osób, które lot powrotny zaplanowany mają na jutro. W pozostałych destynacjach wszystkie imprezy turystyczne są realizowane zgodnie z planem. Wszyscy klienci przebywający z Biurem Podróży ITAKA na Peloponezie są bezpieczni, znajdują się pod opieką rezydenta. Również dziś przyleciało do Polski 20 turystów Grecosa, którzy powrót mieli zaplanowany na przedwczoraj. Na powrót czeka jeszcze 10 osób. W rejonie Attyki pozostało 403 klientów, ich powroty realizowane będą zgodnie z programem, pierwszy z nich zaplanowany jest na jutro. Z informacji przekazanych przez biuro Rainbow wynika, że na Peloponezie sytuacja jest stabilna, nic nie zagraża (i bezpośrednio nie zagrażało) Klientom biura. Zgodnie z wczorajszym komunikatem wszystkie drogi są przejezdne, programy wycieczek objazdowych realizowane są zgodnie z planem. Wycieczka fakultatywna do Aten, która miała odbywać się wczoraj została przełożona na dzień jutrzejszy. Jako że wycieczki organizowane przez Rainbow oddalone są od miejsca pożarów, biuro nie planuje odwołania żadnych programów, ponieważ nie ma żadnego zagrożenia w miejscach, w których przebywają turyści. W Grecji obecnie na wakacjach jest kilka tysięcy Polaków. Pożary w Grecji dotyczą wyłącznie jednego regionu: Attyki, w okolicy Aten.W pozostałych regionach, w tym na wyspach, gdzie skupia się większość ruchu turystycznego, nie ma zagrożenia pożarami . MSZ przekazało informację, że w ambasadzie RP w Atenach został powołany zespół realizujący działania mające na celu udzielenie pomocy obywatelom Polski pod nr tel. +30 693 655 46 29 została też uruchomiona infolinia w tej sprawie. Z poważaniem, Ewa Kubaczyk Rzecznik Prasowy Polskiej Izby Turystyki www.pit.org.pl Polska Izba Turystyki

Szkolenie - Czy jesteś gotowy na RODO?

Czy jesteś gotowy na RODO? – szkolenie (Kraków, 09.04.2018)

 

W obliczu nadchodzących zmian w zakresie ochrony danych osobowych zapraszamy do udziału w szkoleniu: Czy jesteś gotowy na RODO?

Termin: 09.04.2018 (poniedziałek)

Miejsce*: Hotel Galaxy, ul. Gęsia 22, Kraków – Sala DEF (O Hotelu >>)

Rejestracja: 9:00 – 9:30

Start: 9:30 (czas trwania szkolenia – ok 4-5 h)

Organizator: Polska Izba Turystyki O. Małopolski wraz z Krakowską Izbą Turystyki i Nowosądecką Izbą Turystyczną

Program merytoryczny oraz prowadzenie szkolenia: Anna Jędrocha (Symposium Cracoviense)

Koszt udziału w szkoleniu (kwoty zwolnione z vat):

>> Dla członków ww. Izb: 65 zł/ osobę

>> Dla pozostałych, niezrzeszonych w żadnej z wymienionych organizacji: 200 zł/ osobę

Termin przyjmowania zgłoszeń: 6.04.2018 (piątek) . Ilość miejsc ograniczona.

>>> REJESTRACJA UDZIAŁU W SZKOLENIU <<<

*Istnieje możliwość skorzystania z parkingu hotelowego: parking naziemny 4 zł/h, parking (garaż) 5 zł/h. Konieczna rezerwacja bezpośrednio w Hotelu: tel. 12 342 81 00

>> Przed rozpoczęciem szkolenia będzie miała miejsce krótka prezentacja nt. działalności Krakowskiej Izby Turystyki oraz projektu "Paszport Pilota" <<

Ramowy program szkolenia RODO:

Przedmiot ochrony

·         Dane osobowe – definicje

·         Szczególne kategorie danych

·         Przetwarzanie danych w zbiorze

·         Zasady pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych

·         Obowiązki informacyjne

Zarządzanie bezpieczeństwem danych osobowych

·         Administrator danych osobowych

·         Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych

·         Inspektor ochrony danych

·         Postępowanie w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych

Prawa osób, których dane są przetwarzane

·         Prawo dostępu do danych

·         Prawo do sprostowania danych

·         Prawo do ograniczenia przetwarzania danych

·         Prawo do usunięcia danych

·         Prawo do przenoszenia danych

Urząd Ochrony Danych Osobowych - uprawnienia i obowiązki

Przetwarzanie danych osobowych w chmurze

Ochrona danych osobowych pracowników

Czy jesteś gotowy na RODO ?

Nie odkładajcie na ostatnią chwilę dostosowania swojej firmy do nowych regulacji w ochronie i przetwarzaniu danych osobowych wprowadzonych rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO) i które będzie obowiązywać wszystkich od 25 maja 2018. Nie będzie już obowiązku rejestrowania baz danych w GIODO, ale za to za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z przepisami prawa czy, za niewłaściwe zabezpieczenie tych danych, co może skutkować utratą i czy kradzieżą danych będą dotkliwe kary finansowe. Dlatego warto czym prędzej zmierzyć się z RODO.

Co należy zrobić ?

Przetwarzanie danych stwarza pewne ryzyka dla praw i wolności osób fizycznych, a RODO wyznacza nam ramy, w jakich możemy wykorzystywać dane osobowe. Dlatego powinniśmy sobie wszyscy zadać pytania:

  • Jakie rodzaje danych przetwarzamy, w jakich celach i w jaki sposób ?

  • Czy przetwarzanie wszystkich tych informacji jest niezbędne ?

  • Czy potrafimy określić podstawy prawne ich przetwarzania ?

  • Jakie ryzyka mogą wynikać z przetwarzania danych osobowych, z jakich źródeł i na jakim poziomie ?

  • Co możemy zrobić, żeby wyeliminować lub zminimalizować skutki tych zagrożeń ?

Weryfikacji zgodności przetwarzania danych z RODO będziemy musieli dokonywać cyklicznie, nie wystarczy zrobić tego tylko raz, dlatego bardzo ważne, żeby wszyscy pracownicy, którzy w jakikolwiek sposób uczestniczą w procesie przetwarzania danych rozumieli zasady przetwarzania danych.

Łatwiej to zrozumiemy, jeśli spojrzymy na RODO z punktu widzenia osoby fizycznej i jej uprawnień. Musimy wiedzieć, że osoby te mają prawo do informacji, jakie dane i do jakich celów są przetwarzane, prawo do udostępniania i przenoszenia danych, prawo do wycofania zgody w każdym momencie, zgłoszenia sprzeciwu lub żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do poprawienia i usunięcia danych. Każdy z nas prywatnie nie znosi, gdy nasze dane przetwarzane są wbrew naszej woli, dlatego jeśli nasza firma przetwarza dane osobowe musi w każdym momencie być gotowa na pytania i żądania osób, których dane przetwarza. Jeśli bazę zakupiliśmy, to musimy być pewni, że w myśl nowych zasad RODO mamy do tego prawo i używamy jej zgodnie z obowiązującymi przepisami. Jeśli korzystamy z własnych baz, to musimy być pewni, że przetwarzamy dane osobowe zgodnie z zakresem uzyskanych zgód i nic ponadto. Drugą ważną sprawą jest odpowiednie zabezpieczenie danych przed ryzykiem naruszenia praw i wolności osób fizycznych. To my sami musimy określić i opisać jakie zdarzenia mogą wystąpić i jakie mogą być tego konsekwencje w kontekście praw i wolności osób fizycznych. Każde zdarzenie musimy opisać pod kątem prawdopodobieństwa wystąpienia i dotkliwości skutków wynikających z tego zdarzenia. Wszystko to po to, żeby wyeliminować lub ograniczyć ryzyko, jakie przetwarzanie danych może stanowić dla osób, których te dane dotyczą. Ocena ryzyka i skutków będzie po naszej stronie i za zaniedbania w tym zakresie możemy ponosić dotkliwe kary.

 

Zachęcamy do udziału!

SZKOLENIE

Czy jesteś gotowy na RODO? – szkolenie (Kraków, 09.04.2018) W obliczu nadchodzących zmian w zakresie ochrony danych osobowych zapraszamy do udziału w szkoleniu: Czy jesteś gotowy na RODO? Termin: 09.04.2018 (poniedziałek) Miejsce*: Hotel Galaxy, ul. Gęsia 22, Kraków – Sala DEF (O Hotelu >>) Rejestracja: 9:00 – 9:30 Start: 9:30 (czas trwania szkolenia – ok 4-5 h) Organizator: Polska Izba Turystyki O. Małopolski wraz z Krakowską Izbą Turystyki i Nowosądecką Izbą Turystyczną Program merytoryczny oraz prowadzenie szkolenia: Anna Jędrocha (Symposium Cracoviense) Koszt udziału w szkoleniu (kwoty zwolnione z vat): >> Dla członków ww. Izb: 65 zł/ osobę >> Dla pozostałych, niezrzeszonych w żadnej z wymienionych organizacji: 200 zł/ osobę Termin przyjmowania zgłoszeń: 6.04.2018 (piątek) . Ilość miejsc ograniczona >>> REJESTRACJA UDZIAŁU W SZKOLENIU <<< *Istnieje możliwość skorzystania z parkingu hotelowego: parking naziemny 4 zł/h, parking (garaż) 5 zł/h. Konieczna rezerwacja bezpośrednio w Hotelu: tel. 12 342 81 00 >> Przed rozpoczęciem szkolenia będzie miała miejsce krótka prezentacja nt. działalności Krakowskiej Izby Turystyki oraz projektu "Paszport Pilota" << Ramowy program szkolenia RODO: Przedmiot ochrony · Dane osobowe – definicje · Szczególne kategorie danych · Przetwarzanie danych w zbiorze · Zasady pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych · Obowiązki informacyjne Zarządzanie bezpieczeństwem danych osobowych · Administrator danych osobowych · Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych · Inspektor ochrony danych · Postępowanie w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych Prawa osób, których dane są przetwarzane · Prawo dostępu do danych · Prawo do sprostowania danych · Prawo do ograniczenia przetwarzania danych · Prawo do usunięcia danych · Prawo do przenoszenia danych