• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

PIT przedstawia plan dla turystyki przyjazdowej

ncentracja na wspieraniu partnerstwa publiczno-prywatnego w promocji turystyki, działania edukacyjne i legislacyjne na rzecz branży oraz podnoszenie jakości usług turystycznych to niektóre z działań, które podejmie w najbliższym czasie Komisja ds. Turystyki Przyjazdowej Polskiej Izby Turystyki.

Pierwsze posiedzenie Komisji pod kierownictwem nowo wybranej przewodniczącej Anny Jędrochy odbyło się 20 czerwca 2017 w Warszawie. Podczas posiedzenia Komisji przyjęto plan działań na najbliższe lata. Plan zakłada działalność w trzech najważniejszych obszarach: legislacji, integracji branży oraz promocji turystyki do Polski.

Rada Naczelna PIT powierzyła przewodnictwo Komisji Annie Jędrosze, która ma na swoim koncie wiele zasług w ramach działalności społecznej na rzecz turystyki i posiada duże doświadczenie praktyczne oraz wiedzę na temat turystyki przyjazdowej. Jest z nią związana od 30 lat, początkowo z Orbisem, a od 1989 r z ATH Intercrac - krakowskim touroperatorem, którego reprezentuje w strukturach PIT.

Komisja planuje prowadzić działania na rzecz wprowadzania regulacji sprzyjających turystyce przyjazdowej. Najważniejsze z nich to: wprowadzenie systemowego źródła finansowania promocji turystycznej w postaci lokalnej opłaty turystycznej, tzw. ”Ustawa śniegowa”, czy regulacje prawne dotyczące usług oferowanych w ramach tzw. gospodarki współdzielenia. Przedmiotem prac komisji będzie też opiniowanie innych ustaw i rozporządzeń, które dotyczą całej branży turystycznej, a w niektórych przypadkach - całej gospodarki, jak np. rozporządzenie o ochronie danych osobowych czy ustawa o VAT.

Komisja zwiększy również aktywność na arenie międzynarodowej. Planowane jest zintensyfikowanie działań lobbingowych PIT w ECTAA w tematach ważnych dla turystyki przyjazdowej oraz doprowadzenie do przyjęcia rozwiązań korzystnych dla sektora gospodarki turystycznej w strukturach Unii Europejskiej.

Ze względu na charakter działalności sektora turystyki przyjazdowej, kluczowym obszarem zainteresowania Komisji jest zarządzanie promocją turystyczną i jej finansowanie. Komisja widzi potrzebę większego zaangażowania Polskiej Organizacji Turystycznej w inicjowanie i wspieranie partnerstwa publiczno-prywatnego. Warto przypomnieć, że u podstaw powołania POT było tworzenie warunków współpracy administracji rządowej, samorządu terytorialnego, organizacji turystycznych, samorządu gospodarczego i przedsiębiorców.

Znaczna większość narodowych organizacji turystycznych deklaruje dywersyfikację źródeł finansowania. PIT uważa, że Polska też powinna pójść w tym kierunku. Komisja chce podjąć dyskusję na temat zasad partycypacji branży w wydarzeniach promocyjnych, takich jak targi, spotkania B2B, Polish Travel Market. Widzi też konieczność ustalenia zasad wspófinansowania tych działań promocyjnych oraz rozszerzenia promocji wykorzystującej nowe technologie.

Ważnym kierunkiem podejmowanych przez Komisję działań w najbliższej perspektywie jest integracja i wsparcie sektora turystyki przyjazdowej w Polsce. Komisja chce podjąć realizację projektów edukacyjnych dla branży, otwartych dla wszystkich przedsiębiorców, nie tylko dla członków Izby. Jesienią 2017 r. włączy się w organizację  seminariów i szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych. Będzie też we współpracy z ROT-ami kontynuować organizację study tours do wybranych regionów Polski.

Komisja chce włączyć się w działania promujące podnoszenie jakości usług turystycznych poprzez promowanie wyróżniających się produktów turystycznych, skomercjalizowanych przez przedsiębiorców turystycznych oraz opisanie kwalifikacji pilotów z zakresu obsługi turystyki przyjazdowej i biznesowej.

Przewodnicząca planuje, żeby posiedzenia komisji oraz seminaria były otwarte dla całej branży, tak aby każdy, kto będzie zainteresowany podejmowaną tematyką, miał możliwość uczestniczenia w spotkaniu. Harmonogram działań będzie opublikowany na stronie internetowej Polskiej Izby Turystyki.

Komisja ds. Turystyki Przyjazdowej PIT liczy 20 osób, składa się w większości z przedstawicieli: touroperatorów specjalizujących się w turystyce przyjazdowej, hoteli. W jej skład wchodzą także: organizator targów i doradca z zakresu gospodarki turystycznej.

 
 

 

Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji ds. Organizatorów Turystyki Przyjazdowej

Szanowni Państwo,
Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

 

zwołuję posiedzenie Komisji ds. Organizatorów Turystyki Przyjazdowej w dniu 20 czerwca 2017 roku o godzinie 11.00 w siedzibie Biura Wykonawczego Polskiej Izby Turystyki (ul. Marszałkowska 9/15 lok. 29).

 

Celem posiedzenia jest ukonstytuowanie się Komisji, wybór przewodniczącego i wyznaczenie  zadań na najbliższy okres.

 

Na posiedzenie Komisji zapraszamy nie tylko osoby, które wcześniej zgłosiły swój akces, ale również wszystkich członków naszej organizacji, zainteresowanych problematyką turystyki przyjazdowej.

 

Zgłoszenia na posiedzenie prosimy przysyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 13 czerwca 2017 roku .

 

Dariusz Wojtal
Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki

 

Polska Izba Turystyki

ZAPRASZAMY

Zostań Ambasadorem akcji PIT- pilne informacje!

Szanowni Szanowni Państwo,
Koleżanki i Koledzy,

 

W tym roku mam zaszczyt koordynować akcję Zostań Ambasadorem PIT i podaruj dzieciom wakacyjne słońce. Tym razem podarujemy kolonie lub obozy dzieciom z całej Polski, których rodziny są w bardzo trudnej sytuacji ekonomicznej i społecznej oraz wychowankom domów dziecka. Uczestnicy będą kwalifikowani przez zaufanych pracowników socjalnych i poddani dokładnej weryfikacji pod względem określonych przez nas potrzeb.

 

Otrzymaliście już Państwo informacje na temat naszej wspólnej akcji oraz proponowanych sposobów promocji biur i innych podmiotów zrzeszonych w naszej Izbie,  które do tej szlachetnej i bardzo potrzebnej akcji przystąpią. Wkrótce dostarczymy Państwu regulamin akcji.

 

Naszą akcje można wspomóc na dwa sposoby:

 

  • Organizatorzy wypoczynku mogą podarować bezpłatne miejsce na kolonii lub obozie.
  • Ponadto wychodząc naprzeciw tym członkom, którzy chcieli w latach ubiegłych sponsorować wypoczynek dla dzieci uruchomimy wraz z Fundacją Innapolis specjalne konto, na które będzie można wpłacać pieniądze.

 

Komisja w składzie: Małgorzata Karwat, Jerzy Matusiak, Marzena Markowska i Joanna Sawiuk oraz przedstawiciele Komisji ds. turystyki młodzieżowej w PIT skierują dzieci na wskazany przez Państwa wypoczynek uwzględniając wiek dziecka i jego zainteresowania oraz wykupią skierowania w biurach biorących udział w akcji, po cenach netto (bez marży) ze środków, które wpłyną na konto fundacji.

 

Po zakończeniu akcji otrzymają Państwo dokładny raport i rozliczenie finansowe oraz listę sponsorów.

 

Serdecznie dziękuję Tym Członkom, którzy w wyniku poprzednich maili zgłosili swój udział w naszej akcji.

 

Ze względów organizacyjnych proszę o zgłoszenia pozostałych naszych Członków do dnia 15 maja 2017 r. na adres mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Po tym terminie, uczestnicy akcji otrzymają mail ze szczegółowymi informacjami oraz numerem konta.

 

Wierzę, że Państwa wrażliwość, hojność oraz chęć pomocy dzieciom, spowoduje, że taki wyjazd będzie być może jednym z najpiękniejszych prezentów, jakie do tej pory otrzymały dzieci. A takich dzieci w Polsce jest bardzo dużo. Liczę na udział wielu naszych Członków.

 

Podarujmy dzieciom wakacyjne słońce zostań Ambasadorem PIT!

 

Każdy uczestnik oprócz uśmiechu dziecka, otrzyma dyplom.

 

Oraz :

 

  • zamieszczenie logotypu na naszej stronie internetowej przy informacji o akcji
  • informację o udziale firmy w akcji w naszym newsletterze i social media
  • informację o udziale firmy w akcji w materiałach prasowych
                                                

.

Zaproszenie do udziału w targach

Szanowni Państwo,
Członkowie Polskiej Izby Turystyki,
 

 

Oddział Mazowiecki Polskiej Izby Turystyki zaprasza do udziału w XXII Targach Turystyki i Wypoczynku LATO 2016, które odbędą się w dniach 21-23 kwietnia 2017 roku w Warszawie, w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska, przy ul. Marsa 56c.

 Organizatorzy 22 edycji Targów Turystyki i Wypoczynku LATO 2017 proponują specjalną ofertę na powierzchnię targową, przeznaczoną wyłącznie dla członków Polskiej Izby Turystyki, na której znajdą się punkty informacyjne podmiotów zrzeszonych w PIT.

 W załączeniu przesyłamy ofertę uczestnictwa członków Polskiej Izby Turystyki i podsumowanie zeszłorocznej edycji.

 Lokalizacja i układ stoiska będzie identyczny jak w latach ubiegłych.

 Zgłoszenia należy nadsyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 12 kwietnia 2017.

 Serdecznie zapraszamy do udziału w targach LATO 2017!

 Pozdrawiam
 
Dariusz Wojtal,
Prezes Mazowieckiego Oddziału PIT
Wiceprezes PIT