• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

UWAGA oszust podszywa się pod KRS!!!

UWAGA oszust podszywa się pod KRS!

Chcemy Państwa ostrzec przed wyłudzeniami. Oszust o nazwie Kancelaria Odpisów z KRS podszywa się pod S±d Rejestrowy KRS stosuj±c identyczn± szatę graficzn± i układ listu identyczny jak prawdziwe powiadomienia z KRS. Firma oszust jest zarejestrowana na Czerniakowskiej, tak jak prawdziwy KRS. Wysyłaj± informację do zapłaty 250zł za udostepnienie aplikacji elektronicznego odpisu z KRS.

Poniżej fałszywe pismo, które otrzymała nasza firma.




ZAPROSZENIE na ROAD SHOW w Krakowie

Witam serdecznie. W załączniku szczegóły zaproszenia.

 

Pozdrawiam

Slawomir Kogut

Izba Turystyczna ostrzega przed Grouponem

 

 

W ostatnich miesiącach pojawiły się sprzeczne głosy w sprawie sprzedaży ofert turystycznych na portalach zakupów grupowych.

 


Prezes Wielkopolskiej Izby Turystycznej, Włodzimierz Kolat ostrzega jej członków przed biurami podróży obecnymi na Grouponie. Poniżej fragment listu, który niedawno ujawniły Wirtualne Media.

Zarząd WIT wyciągnął następujący wniosek: że wszystkie upadłe w tym sezonie biura handlowały w ostatnich swoich dniach ofertami na Grouponie. Jest to swoisty ‘odkurzacz’, ściągający pieniądze z rynku i klientów". "Dlatego sugerujemy uważne przyglądanie się touroperatorom, z którymi współpracujecie - jeżeli prowadzą sprzedaż również na wspomnianym Grouponie, sugerujemy zerwanie z nimi umowy agencyjnej - co zabezpieczy Was i Waszych klientów" - dodał, zaznaczając, że "dotyczy to przede wszystkim touroperatorów organizujących imprezy w oparciu o samoloty i czartery."

Rzecznik Serwisu w Polsce, Artur Bednarz podkreśla, że na dziesięć biur, które upadły w ostatnim czasie Groupon zamieścił oferty tylko trzech.

Prezes Izby wymienia też podmioty, które jego zdaniem wzbudzają najwięcej podejrzeń. Jednocześnie przyznaje, że chodzi głównie o dobro klientów Nasze ostrzeżenie dotyczy przede wszystkim firm oferujących czartery i wycieczki lotnicze, sprzedających na Grouponie swoje produkty po dumpingowych cenach. Często są to nowe na rynku podmioty, które tylko w ten sposób są w stanie wyprzedać miejsca na swoich wycieczkach. Nie należy im ufać - mówi Kolat.

Praktycznie od początku istnienia serwis zawiera umowy z touroperatorami, jak mówi niemożliwym było przewidzieć wspomniane bankructwa. Ponadto, tak jak w przypadku Alba tour, Groupon zapewnił poszkodowanym klientom odpowiednią rekompensatę. Obecnie serwis współpracuje z około 50 biurami podróży - trudno z góry zakładać, że wszystkie są, tudzież będą bankrutami.

Małgorzata Cieloch z UOKiK sugeruje, że jeśli Groupon czuje się pokrzywdzony komunikatem wydanym przez WIT, niewykluczone, że sprawa trafi na wokandę.

 

Uwagi zgłoszone przez PIT do projektu ustawy o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym

Warszawa, 23 sierpnia 2012 r.

 

 

Ministerstwo Sportu i Turystyki

Dyrektor Departamentu Turystyki

Pani Maria Napiórkowska

 

 

Szanowna Pani Dyrektor,

Polska Izba Turystyki zwraca uwagę na konieczność prowadzenia jednocześnie prac nad nowelizacją ustawy o usługach turystycznych oraz nad wstępnym projektem ustawy o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym. Branża turystyczna oczekuje wzmocnienia bezpieczeństwa klientów biur podróży oraz uszczelnienia systemu zabezpieczeń turystycznych w taki sposób, by działanie nieuczciwych przedsiębiorców nie rzucało cienia na prowadzoną działalność przez biura podróży Nie zostanie to osiągnięte poprzez uchwalenie jedynie ustawy o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym.

Polska Izba Turystyki już w 2009 r. zgłaszała Ministerstwu Sportu i Turystyki szereg uwag dotyczących funkcjonowania ustawy o usługach turystycznych. W związku z pismem MSiT (Nr DT-II/552/3/2012/KS/1) dotyczącym prowadzonej przez MSiT analizy funkcjonowania ustawy o usługach turystycznych i wyznaczonego przez Państwa terminu na przedstawienie uwag do 25 września br., Polska Izba Turystyki niniejszym odnosi się wyłącznie do wstępnego projektu ustawy z dnia 2 sierpnia 2012 r. o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym i przedstawia następujące uwagi:

Polska Izba Turystyki w latach 2009-2012 wielokrotnie prezentowała stanowisko, że konieczne jest stworzenie dwufilarowego systemu zabezpieczeń wobec nowego brzmienia art. 5 ustawy o usługach turystycznych. W związku z tym, z zadowoleniem przyjmuje fakt, że podjęto utworzenie funduszu jako II filaru zabezpieczeń, co deklarowano już w 2009 r., w uzasadnieniu projektu nowelizacji ustawy.

W ocenie Izby najważniejszą sprawą jest charakter funduszu i jego rola w systemie zabezpieczeń finansowych wymaganych od organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

W projekcie ustawy przyjęto, że będzie on miał charakter przepływowy: fundusz – rachunek bankowy, z którego marszałkowie województw jako dysponenci środków zabezpieczeń podstawowych (I filar) i środków z funduszu (II filar) będą pokrywali szkody turystyczne wynikłe wskutek niewypłacalności organizatora.

Fundusz prezentowany w projekcie nie ma żadnych zadań kontrolnych z zakresu sytuacji finansowej touroperatorów.

Brak uzasadnienia do projektu ustawy nie pozwala na gruntowaną ocenę proponowanego w projekcie modelu funduszu. Nie znamy bowiem motywów, którymi MSiT kierowało się wybierając wariant fundusz-kasjer a nie fundusz-kontroler i kasjer. Zakładając, że przeprowadzona została w tym zakresie odpowiednia analiza, konieczne jest zdaniem Izby dołączenie do projektu ustawy jej wyników jako elementu uzasadnienia projektu ustawy.

Podobnie brak projektu aktu wykonawczego dotyczącego składek płaconych do Funduszu nie pozwala na pełną ocenę projektu ustawy w tym zakresie. Jeżeli na obecnym etapie prac nie ma jeszcze wstępnego projektu takiego rozporządzenia, Ministerstwo Sportu i Turystyki dysponuje zatem z pewnością założeniami regulacji prawnej składek. Polska Izba Turystyki zwraca się z prośbą o przesłanie takich założeń.

Polska Izba Turystyki zajmuje stanowisko, że Fundusz powinien być wyposażony we wspomniane kompetencje kontrolne. Głównym celem kontroli powinno być zapobieganie sprzedaży imprez przez touroperatorów niewystarczająco ubezpieczonych oraz eliminowanie ich z rynku w razie poważnego zagrożenia niewypłacalnością.

Zdaniem Polskiej Izby Turystyki błędne jest rozwiązanie przyjęte w art. 6, zgodnie z którym klient zgłasza roszczenie o wypłatę środków z Funduszu. Klient bowiem kieruje roszczenie do marszałka i jeżeli ten nie ma środków na wypłatę 100% kwoty, która według art. 5 ustawy o usługach turystycznych należy się klientowi, wtedy marszałek występuje do funduszu o brakujące środki. Podobnie jak w przypadku wypłat z zabezpieczenia podstawowego. To marszałek a nie klient zwraca się do gwaranta o wypłatę środków z podstawowego zabezpieczenia.  

W projekcie przyjęto (art. 6 ust. 2), że marszałek, po otrzymaniu zgłoszeń klientów, przeprowadza postępowanie mające na celu ustalenie zasadności i wysokości dochodzonych roszczeń oraz spełnienie przesłanek, o których mowa w art. 4 ust. 1-4. Sprawa wydaje się stosunkowo prosta w przypadku roszczeń o zwrot wpłaty w razie niedojścia imprezy do skutku. Komplikuje się, jeżeli klient żąda zwrotu części ceny imprezy i trzeba oszacować, jaka część ceny niezrealizowanej w pełni imprezy powinna być klientowi zwrócona. Sprawa może stanowić spór pomiędzy klientem a niewypłacalnym organizatorem turystyki. W praktyce często następuje w takim przypadku żądanie przez gwaranta przedstawienia wyroku sądu (gdy nie było możliwe ugodowe załatwienie sprawy). Marszałek prowadzący postępowanie w zakresie ustalenia zasadności i wysokości dochodzonych roszczeń nie pełni funkcji sądu. Ta okoliczność powinna być uwzględniona w projekcie ustawy.

Polska Izba Turystyki podziela wyrażoną w czasie ostatniej debaty w Domu Chłopa w Warszawie w dn. 07.08.2012 krytyczną opinię, że przyjęty w § 8 ust. 12 termin określania przez ministra wysokości składki do funduszu (do 10 grudnia) jest oderwany od realiów gospodarki turystycznej. Biura podróży powinny znacznie wcześniej poznać ten element kosztów swojej działalności.

Z poważaniem

 

Paweł Niewiadomski

Prezes Polskiej Izby Turystyki

Odpowiedź TVN na list Prezesa PIT Pawła Niewiadomskiego.

 

Szanowni Państwo,

Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

 

 

Przekazujemy odpowiedź TVN na list Prezesa PIT Pawła Niewiadomskiego.

 

Warszawa, 14.08.2012

 

 


  

  

  

Sz. P. Paweł Niewiadomski

Prezes Polskiej Izby Turystyki

  

  

  

Szanowny Panie

 

Dziękuję za wyczerpujące i klarowne wyjaśnienia dotyczące zasad działalności Izby i biur turystycznych.

Proszę mi wybaczyć jeśli zbyt powierzchownie wyraziłem swoje opinie w programie.

 

Charakter audycji wymaga mocnych komentarzy – podkreślam komentarzy nie informacji stąd czasem

wymierzane przez  nas razy są niezasłużone.

 

Z pewnością będę miał jeszcze wiele okazji aby tę sprawę objaśnić w Szkle Kontaktowym.

 

 

Z poważaniem

Grzegorz Miecugow

dyrektor ds. publicystyki TVN24

Pozdrawiam,
Tomasz Rosset
Sekretarz Generalny
Polskiej Izby Turystyki
tel. 22 826 55 36

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

TTG Polska Dziennik Turystyczny nr 320/12

 

New issue

http://ttg.com.pl/thumbs/gazeta/lipiec2012.jpg

 

 

 

 

Zaproszenie

W Polskim Radio "Bez znieczulenia" o sytuacji polskich organizatorów turystyki, dzisiaj od godz. 21.00

Z kraju

Jaka jest współczesna turystyka pielgrzymkowa?
Pieniądze z Unii na pomoc bocianom
GUS policzył ludność w gminach
Najpierw zalanie, teraz niewybuch
Gminy zadbają o jeziora
Piasek z Warmii pod stopami mistrzów
Szczawnica nie chce przyłączyć się do Polskich Kolei Górskich
2nd Szczecin Firefighter Combat Challenge
Zacni kucharze stają się celebrytami w służbie dyskontów
Chełm: praca archeologów do obejrzenia w internecie

Biura podróży

Bezprawne działania firmy Dotpay S.A. - oświadczenie Wezyr Holiday Service
Potrzebne większe obostrzenia dla biur podróży
Czas na wnioski od klientów upadłego biura

Nasze patronaty

Festiwal Cywilizacji i Sztuki Mediów/ Odkrywców i Podróżników Mediatravel 23-27.10.2012, Łódź

Wydarzenia

Górale wszystkich krajów w jednym miejscu
Festiwal w Dębicy nowym punktem na mapie prestiżowych wydarzeń muzyczno-kulturalnych Polski
Pierogowa uczta w Krakowie

Technologie

Mobilny konsument w świecie mobilnego internetu

Hotele

Spółka PUHIT S.A. w nowej odsłonie
Były komisariat zmieni się w hotel

Najczęściej czytane

Zakaz palenia w miejscach publicznych nie zmniejszył liczby palaczy

Najczęściej komentowane

Dlaczego polskie firmy upadają?

Ze świata

10 Najlepszych Lotnisk w lipcu 2012
Londyn promuje się dzięki Igrzyskom
Google kupuje wydawnictwo turystyczne
Wrak Costa Concordii podniosą dopiero w przyszłym roku
Włoskie winogrona nowym produktem o chronionej nazwie geograficznej

News in English

IATA: Slowing Passenger Growth Trend Continues
Venezuela Touts Tourism Venture with Cuba

k News Editor Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Editorial Office
Marek Traczyk Editor
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dagmara Lachmann Chief Editor Daily and Weekly - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Justyna Sobola