• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Konkurs na „Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne”

W załączeniu regulamin oraz karta zgłoszenia do konkursu na „Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne”: regulamin, karta zgłoszenia

Kurs na Animatora w turystyce

Kurs na Animatora w turystyce organizowany przez POLSKĄ IZBĘ TURYSTYKI ODDZIAŁ ŁÓDZKI to niepowtarzalna okazja by zdobyć nowe kwalifikacje, oraz poznać, wspaniałych ludzi o podobnych zainteresowaniach.

Szczegóły tutaj: program, regulamin, zgłoszenie

Prośba o ułatwienie pracy ratownikom!

Prośba Akademii Medycznej

Ratownicy medyczni, policjanci, strażacy i wszyscy inni, którzy interweniują na miejscu wypadków, wielokrotnie napotykają na trudności, kiedy muszą kontaktować się z krewnymi lub bliskimi poszkodowanych. W/w służby zaproponowały, abyśmy w specjalny sposób oznakowali w swojej komórce numer służący w nagłych wypadkach do kontaktu z bliskimi osoby poszkodowanej. Bardzo często telefon komórkowy jest jedynym przedmiotem, który można przy takiej osobie znaleźć. Szybki kontakt pozwoliłby na uzyskanie takich informacji jak: grupa krwi, przyjmowane leki,
choroby przewlekle, alergie, itp. Ratownicy zaproponowali, aby każdy w swoim telefonie umieścił na liście kontaktów osobę, z którą należy się skontaktować w nagłych wypadkach.

Numer takiej osoby należy zapisać pod międzynarodowym skrótem ICE (in Case of Emergency). Wpisanie więcej niż jednej osoby do takiego kontaktu wymagałoby następującego oznaczenia: ICE1, ICE2, ICE3, itd.

Oznakowanie zdecydowanie ułatwiłoby prace wszystkim służbom ratowniczym.

Pomysł jest łatwy w realizacji, nic nie kosztuje, a może ocalić życie. Akcja ma zasięg ogólnoeuropejski. Wpiszcie ten numer teraz do swojej komórki bo potem zapomnicie i prześlijcie ten e-mail dalej, dzięki temu możemy ocalić komuś życie!

Informacja o planowanym udziałe Małopolskiej Organizacji Turystycznej w targach turystycznych w 2010 roku

Szanowni Państwo,

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o przesłanie poniższej informacji do członków Małopolskiej
Izby Turystyki.

Informacja o planowanym udziału Małopolskiej Organizacji Turystycznej w targach turystycznych
w 2010 roku.

W związku ze zbliżającym się sezonem targowym 2010 Małopolska Organizacja Turystyczna
w oparciu o plany targowe Województwa Małopolskiego, przedstawione w ogłoszonym
regulaminie konkursu „Małopolska Gościnna”, przystępuje do przygotowania prezentacji
regionu na następujących imprezach.

Prezentacje obligatoryjne: Tabela 1

 

L.p.

Nazwa Targów

Miejsce

Termin targów

Temat przewodni

Poziom dofinansowania zakupu powierzchni przez POT

1.

Reiseliv

Oslo

14 – 17 styczeń 2010

turystyka aktywna, golf

30%

2.

Jospfest*

Rzym

14 – 17 styczeń 2010

Targi pielgrzymkowe

0%

3.

Ferien Messe

Wiedeń

14 – 17 styczeń 2010

turystyka miejska i kulturowa

30%

4.

FITUR

Madryt

20 – 24 stycznia 2010

Turystyka pielgrzymkowa, miejska i kulturowa

30%

5.

Salon des Vacances

Bruksela

4 – 8 luty 2010

turystyka miejska i kulturowa

30%

6.

BIT Milano

Mediolan

18 – 21 stycznia 2010

Turystyka pielgrzymkowa, miejska i kulturowa

30%

7.

ITB**

Berlin

10 – 14 marzec 2010

Specjalna prezentacja, zgodnie z koncepcją POT

100%

8.

MAP

Paryż

marzec 2010

turystyka kulturowa, aktywna

35%

9.

SITC

Barcelona

15 – 18 kwiecień 2010

turystyka aktywna

30%

10.

WTM London

Londyn

9 – 12 listopad 2010

turystyka miejska i kulturowa

35%

 

*Targi Jospfest w Rzymie będą realizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa
Małopolskiego i Urząd Miasta Krakowa we współpracy z touroperatorami z Małopolski.
Łączna powierzchnia stoiska regionalnego będzie wynosić 40 m2.

**Polska Organizacja Turystyczna na targi ITB Berlin 2010 przekazuje nieodpłatnie 30 m2
powierzchni pod prezentację Małopolski.

 

Organizacja stoiska Małopolski na imprezach wymienionych w tabeli nr 2 uzależniona
będzie od udziału w targach innych podmiotów z Małopolski.

Tabela 2

 

L.p

Nazwa Targów

Miejsce

Termin targów

Temat przewodni

Poziom dofinansowania zakupu powierzchni przez POT

1.

Vakantiebeurs

Utrecht

12 – 17 styczeń 2010

turystyka aktywna, objazdowa, agroturystyka

30%

2.

MITT

Moskwa

marzec

turystyka miejska i kulturowa, uzdrowiskowa

30%

3.

Travel Market Ukraine

Kijów

październik

uzdrowiska/oferta zimowa

30%

4.

Tourismus & Caravaning

Lipsk

17 – 21 listopad 2010

turystyka uzdrowiskowa, aktywna, pielgrzymkowa

60%

 

Poziom dofinansowania zakupu powierzchni przez Regionalne Organizacje Turystyczne
został ustalony przez Polską Organizację Turystyczną na trzech poziomach wsparcia
finansowego dla udostępnianego modułu: 30 % dla – rynek podstawowy, 35 % -rynek
uzupełniający i 60 % - rynek priorytetowy.

 

Wykaz rynków priorytetowych i uzupełniających w roku 2010 wg POT.

 

Rok

Rynek priorytetowy

Rynki uzupełniające

2010

Niemcy

Wielka Brytania, Francja, Japonia

Serdecznie zapraszamy do wspólnej prezentacji na stoisku Małopolski. Na którym każdy
zainteresowany może wykupić w zależności od liczby chętnych (25 %, 33 % lub 50 %
powierzchni modułu). Moduły regionalne w zależności od wielkości targów mają powierzchnię
8 lub 10 metrów kwadratowych.

Na 1 module wystawienniczym prezentować się będzie mogło obok Województwa
Małopolskiego jeszcze max. 3 podwystawców. Wszyscy podwystawcy proporcjonalnie
będą pokrywać koszty zakupu powierzchni targowej.

Przykład: Targi FITUR w Madrycie 20-24 stycznia 2010 r.

Koszt zakupu modułu 10 m kwadratowych przez MOT wynosi 12 349 zł, w związku,
z czym wykupienie powierzchni na stoisku w zależności od powierzchni przedstawia się następująco:

-          50 % powierzchni (5 metrów) kosztuje 6 174, 50 zł

-          33 % powierzchni (3,33 metra) 4 116, 33 zł

-          25 % powierzchni (2,5 metra) kosztuje 3 087,25 zł

Podane ceny są cenami netto, których należy doliczyć 22% VAT.

Podstawowe zasady uczestnictwa na stoisku regionalnym:

1. Koszty uczestnictwa:

a) zgodnie z zasadami przedstawionymi powyżej.

b) koszty rejestracji/wpisu do katalogu (przewidziane w zgłoszeniu) dla każdego podwystawcy

c) w przypadku przekroczenia limitu osób do obsługi stoiska (3 osoby bezpłatnie),
za każdą kolejna osobę opłata wynosi 500 zł (netto)

 

2 .Zabudowa modułu:

a) moduł 8m2 - 1 duża lada, 2 stołki barowe, stolik, 3 krzesła, dodatkowe miejsce na foldery,
grafika, ekspozycja logo

b) moduł 10m2 - 1 duża lada, 2 stołki barowe, stolik, 4 krzesła, dodatkowe miejsce na foldery,
duża grafika, ekspozycja, logo

 

3. Zasady prezentacji:

a) Podwystawca MOT - samorządy, branża Turystyczna (członkowie MOT) mają prawo
do udziału w stoisku regionalnym poprzez prezentację własnych materiałów i katalogów
z możliwością umieszczenia logo na elemencie Polskiego Stoiska Narodowego tzw. pylonie.

b) Branża Turystyczna nie będąca członkiem MOT ma prawo do udziału w stoisku regionalnym
poprzez prezentację własnych materiałów i katalogów, ale bez możliwości posiadania
indywidualnej wizualizacji w postaci logo, znaku i nazwy na elementach PSN.

 

4. Każdy podwystawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad Polskiej Organizacji
Turystycznej – organizatora stoiska narodowego („Zasady uczestnictwa w polskich stoiskach
narodowych organizowanych na międzynarodowych targach turystycznych i przemysłu kongresowego”)

W załączeniu:

1.     ZASADY UCZESTNICTWA W POLSKICH STOISKACH NARODOWYCH
ORGANIZOWANYCH NA MIĘDZYNARODOWYCH TARGACH TURYSTYCZNYCH
I PRZEMYSŁU KONGRESOWEGO (z wyłączeniem targów ITB w Berlinie)

2.     ZASADY UCZESTNICTWA NA POLSKIM STOISKU NARODOWYM
ORGANIZOWANYM NA MIĘDZYNARODOWYCH TARGACH
TURYSTYCZNYCH ITB’2010 w BERLINIE

 

Zainteresowany uczestnictwem w targach w 2010 prosimy o odpowiedź do 1 grudnia
na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 12 421 16 04. Po analizie dokonanych
zgłoszeń będziemy mogli zaproponować konkretny podział powierzchni stoiska r
egionalnego na poszczególne imprezy targowe wraz z wyceną (w przypadku imprez, d
la których POT posiada już ofertę cenową.)

 

 

 

 

Pozdrawiam,

Małopolska Organizacja Turystyczna

ul.Św. Krzyża 14

31-028 Kraków

012 421 16 04, 421 15 36

www.mot.krakow.pl

 

Zaproszenie

 

Serdecznie zapraszamy na spotkanie integracyjne związane z nadchodzącymi  Świętami Bożego Narodzenia. Będzie szczególnie miło, gdy w tym wyjątkowym spotkaniu wezmą Państwo udział wraz z osobą towarzyszącą. Spotkanie odbędzie się 15 grudnia o godz. 1700  w „Gościnnej Chacie” w Wysowej.

W spotkaniu swoją obecność zapowiedzieli Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda oraz parlamentarzyści.

Z poważaniem: Ryszard Sikora
Prezes Małopolskiej Izby Turystyki

Informacje:
- koleżanki i koledzy z Krakowa i okolic mają zagwarantowany transport (w tej sprawie proszę kontaktować się z wiceprezesem MIT – kol. Tadeuszem Topą,
tel.: 507 123 300)
- istnieje możliwość skorzystania z noclegu ze śniadaniem w pensjonacie w Wysowej proszę zaznaczyć przy zgłoszeniu udziału w imprezie
- odpłatność od osoby towarzyszącej wynosi (przy udziale tylko w spotkaniu) 50.00 zł udział w spotkaniu i nocleg ze śniadaniem 80.00 zł
- uprzejmie proszę zgłoszenie udziału w spotkaniu do dnia 10 grudnia br, tel.: 12/ 428 40 70  p. Sławomir Kogut.