• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Walne Zwyczajne Zgromadzenie MIT

Informujemy,że w dniu 23.04.2012 w Limanowej odbyło się Walne Zwyczajne Zgromadzenie Sprawozdawczo-Wyborcze Małopolskiej Izby Turystyki.

Nowym Prezesem MIT na kolejne cztery lata został dotychczasowy Prezes Ryszard Sikora.

 

 

.

Proponowany porządek obrad Zwyczajnego Sprawozdawczo – Wyborczego Walnego Zgromadzenia – Małopolskiej Izby Turystyki

w dn. 23.04.2012 w Limanowej

Miejsce: sala konferencyjna Hotelu „Jaworz” w Limanowej, ul. Sikorskiego 28

I termin 23.04.2012 godz. 11.00

II termin 23.04.2012 godz. 11.30

Porządek obrad:

1. Otwarcie obrad – Ryszard Sikora – Prezes Małopolskiej Izby Turystyki, powitanie zaproszonych gości, wybór przewodniczącego oraz sekretarza obrad.

2. Zatwierdzenie Regulaminu Obrad i przyjęcie porządku obrad.

3. Wybór Komisji Mandatowo – Skrutacyjnej oraz Komisji Wniosków i Uchwał.

4. Sprawozdanie z działalności MIT oraz sprawozdanie finansowe, Komisji Rewizyjnej jak również udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi.

5. Sprawozdanie Komisji Mandatowej i stwierdzenie ważności Walnego Zgromadzenia.

6. Zgłoszenie kandydatów i wybór Prezesa.

7. Wybory Zarządu.

8. Wybór delegatów na Walne Zgromadzenie PIT oraz członków Rady Naczelnej PIT.

9. Dyskusja.

10. Sprawozdanie Komisji Wniosków i Uchwał oraz przyjęcie Uchwał.

11. Zakończenie obrad.

12. Obiad.

Ryszard Sikora

Prezes

Małopolskiej Izby Turystyki

.

REGULAMIN OBRAD ZWYCZAJNEGO SPRAWOZDAWCZO-WYBORCZEGO WALNEGO ZGROMADZENIA – MAŁOPOLSKIEGO ODDZIAŁU POLSKIEJ IZBY TURYSTYKI

I. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

§ 1

Regulamin niniejszy opiera się o postanowienia Statutu Polskiej Izby Turystyki.

§ 2

1. W Walnym Zgromadzeniu Małopolskiego Oddziału Polskiej Izby Turystyki zwanej dalej „WZ”, uczestniczą:

a) z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni

b) z głosem doradczym – członkowie honorowi

c) osoby zaproszone

2. Każdy członek Polskiej Izby Turystyki może być reprezentowany na WZ przez jednego przedstawiciela.

II. ZASADY ORGANIZACYJNE OBRAD WALNEGO ZGROMADZENIA

§ 3

1. WZ otwiera Prezes Małopolskiego Oddziału Polskiej Izby Turystyki w Krakowie lub z jego upoważnienia jeden z Wiceprezesów, który przeprowadza w głosowaniu jawnym wybór przewodniczącego oraz sekretarza – spośród przedstawicieli za WZ. Wybrane osoby stanowią Prezydium WZ.

2. Prezydium kieruje pracami WZ na podstawie przyjętego porządku obrad i niniejszego regulaminu.

§ 4

1. Przedmiotem obrad WZ są sprawy objęte porządkiem obrad.

2. Przyjęty zwykłą większością głosów porządek obrad obowiązuje wszystkich uczestników WZ.

§ 5

1. Dyskusja może być przeprowadzona po zreferowaniu każdego punktu.

2. Uczestnicy WZ, którzy chcą wziąć udział w dyskusji, zgłaszają się do głosu u członka Prezydium

3. Przewodniczący udziela głosu poszczególnym dyskutantom zgodnie z kolejnością zgłoszeń.

§ 6

1. Przewodniczący udziela głosu poza kolejnością przedstawicielowi zgłaszającemu wniosek formalny.

2. Do wniosków formalnych zalicza się wnioski, dotyczące przebiegu obrad:

a) zmiana kolejności porządku obrad,

b) zamknięcia listy mówców,

c) odroczenie lub zamknięcia dyskusji,

d) przerw lub odroczenia zgromadzenia,

e) odłożenia sprawy i przekazania jej do właściwej komisji,

f) ograniczenia czasu przemówienia,

g) zmiany w sposobie prowadzenia dyskusji i przeprowadzenia głosowania,

h) przeliczenia głosów,

i) stwierdzenia quorum.

3. WZ rozstrzyga przez głosowanie o przyjęciu wniosku formalnego po wysłuchaniu wnioskodawcy oraz jednego głosu za wnioskiem i jednego przeciw.

4. Prawo składania wniosków formalnych przysługuje wyłącznie przedstawicielom na WZ.

§ 7

1. Po wyczerpaniu ( zamknięciu )dyskusji nad sprawą wymagającą podjęcia uchwały przewodniczący może udzielić głosu referentowi celem udzielenia odpowiedzi a następnie oznajmia, że WZ przystępuje do głosowania. Od tej chwili można zabierać głos tylko do złożenia wniosków formalnych o sposobie lub kolejności głosowania.

2. Głosowanie jawne odbywa się poprzez podniesienie mandatu i w kolejności: kto jest za wnioskiem, a następnie kto jest przeciw oraz kto się wstrzymał od głosu.

3. W przypadku równej ilości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego WZ.

4. Po przeprowadzeniu głosowania przewodniczący ogłasza jego wynik.

5. Wybór Prezesa i Członków Zarządu w głosowaniu tajnym.

III. WARUNKI PODEJMOWANIA UCHWAŁ

§ 8

1. Uchwały WZ mogą zapadać jedynie w sprawach objętych porządkiem obrad.

2. Wnioski i projekty w sprawach objętych porządkiem obrad przygotowuje i zgłasza referent danej sprawy, a także członkowie Rady Małopolskiego Oddziału PIT.

3. W czasie obrad mogą być zgłaszane poprawki do wniosków. Poprawki winny być zgłoszone przez poddaniem właściwego wniosku pod głosowanie.

§ 9

1. Głosowanie pod uchwałami odbywa się jawnie.

2. W przypadku zgłoszenia wniosku o głosowanie tajne, o sposobie głosowania zebrani decydują zwykłą większością głosów.

3. Za przyjęte uważa się uchwały, które w głosowaniu uzyskały zwykłą większość głosów.

IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 10

Niniejszy regulamin z chwilą jego przyjęcia obowiązuje wszystkich uczestników WZ.

§ 11

W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie postanowienia Statutu Polskiej Izby Turystyki.

KOMUNIKAT PIT

 

Warszawa, 14 marca 2012 r.

  

 

Szanowni Państwo,

Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

 

 

K O M U N I K A T  PIT  28/2012  

 

       

W dniu 13.03.2012 r. obradowała Rada Naczelna Polskiej Izby Turystyki, która podjęła uchwałę o zwołaniu Zwyczajnego Sprawozdawczo-Wyborczego Walnego Zgromadzenia Delegatów PIT w terminie 13-14.05.2012. Rada Naczelna PIT przyjęła harmonogram Kampanii Sprawozdawczo-Wyborczej w całej Organizacji oraz określiła klucz wyboru Delegatów w układzie 1 Delegat na 4 członków zwyczajnych PIT. Ponadto określiła - zgodnie z zarejestrowanym Statutem PIT - liczbę członków przyszłej Rady Naczelnej Izby wybieranych na walnych zgromadzeniach Oddziałów PIT.

W dalszej części obrad Rada Naczelna PIT przyjęła informację o zakończonym w ramach KIGNET II Programie Aktywizacji Turystyki Przyjazdowej do Polski, określiła kierunki dalszego prowadzenia ww. programu w ramach struktur Izby.

W kolejnym punkcie obrad Rada zatwierdziła bilans Izby za 2011 r. przedstawiony przez Skarbnika Izby Pana Andrzeja Szafrugę.

Przyjęto uchwałę dotyczącą przyjęcia nowych podmiotów do grona członków Izby, i skreśleń.

Rada Naczelna podjęła temat związany z deregulacją zawodów przewodników turystycznych i pilotów wycieczek - po przeprowadzonej dyskusji przyjęto, że ostateczne stanowisko w powyższej sprawie przygotuje Prezydium PIT wychodząc  z założenia, że w gospodarce wolnorynkowej to przedsiębiorca winien decydować kogo zatrudnić do obsługi swoich klientów, ale deregulacja winna dotyczyć całej Unii Europejskiej, aby uniknąć sytuacji, że w Polsce grupy oprowadzać będą zagraniczni przewodnicy, a nasi przedsiębiorcy będą karani np. w Pradze, czy Wiedniu za realizację podobnej usługi.

W sprawach różnych przyjęto informację o programach realizowanych w ramach środków pozyskanych z Ministerstwa Sportu i Turystyki.

     

Z poważaniem,

Józef Ratajski

Wiceprezes

Polskiej Izby Turystyki

Komunikat PIT 28/2012

 
----- Original Message -----
To: BW PIT
Sent: Wednesday, March 14, 2012 3:06 PM
Subject: Komunikat PIT nr 28/2012 - Termin Zwyczajnego Sprawozdawczo-Wyborczego Walnego Zgromadzenia Delegatów PIT
 

 

Warszawa, 14 marca 2012 r.

  

 

Szanowni Państwo,

Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

 

 

K O M U N I K A T  PIT  28/2012  

 

       

W dniu 13.03.2012 r. obradowała Rada Naczelna Polskiej Izby Turystyki, która podjęła uchwałę o zwołaniu Zwyczajnego Sprawozdawczo-Wyborczego Walnego Zgromadzenia Delegatów PIT w terminie 13-14.05.2012. Rada Naczelna PIT przyjęła harmonogram Kampanii Sprawozdawczo-Wyborczej w całej Organizacji oraz określiła klucz wyboru Delegatów w układzie 1 Delegat na 4 członków zwyczajnych PIT. Ponadto określiła - zgodnie z zarejestrowanym Statutem PIT - liczbę członków przyszłej Rady Naczelnej Izby wybieranych na walnych zgromadzeniach Oddziałów PIT.

W dalszej części obrad Rada Naczelna PIT przyjęła informację o zakończonym w ramach KIGNET II Programie Aktywizacji Turystyki Przyjazdowej do Polski, określiła kierunki dalszego prowadzenia ww. programu w ramach struktur Izby.

W kolejnym punkcie obrad Rada zatwierdziła bilans Izby za 2011 r. przedstawiony przez Skarbnika Izby Pana Andrzeja Szafrugę.

Przyjęto uchwałę dotyczącą przyjęcia nowych podmiotów do grona członków Izby, i skreśleń.

Rada Naczelna podjęła temat związany z deregulacją zawodów przewodników turystycznych i pilotów wycieczek - po przeprowadzonej dyskusji przyjęto, że ostateczne stanowisko w powyższej sprawie przygotuje Prezydium PIT wychodząc  z założenia, że w gospodarce wolnorynkowej to przedsiębiorca winien decydować kogo zatrudnić do obsługi swoich klientów, ale deregulacja winna dotyczyć całej Unii Europejskiej, aby uniknąć sytuacji, że w Polsce grupy oprowadzać będą zagraniczni przewodnicy, a nasi przedsiębiorcy będą karani np. w Pradze, czy Wiedniu za realizację podobnej usługi.

W sprawach różnych przyjęto informację o programach realizowanych w ramach środków pozyskanych z Ministerstwa Sportu i Turystyki.

     

Z poważaniem,

Józef Ratajski

Wiceprezes

Polskiej Izby Turystyki

Składki na rok 2012

Szanowni Państwo,

Biuro Wykonawcze PIT przesyła w załączeniu tekst jednolity Uchwały nr 1  XIX Walnego Zgromadzenia Polskiej Izby Turystyki z dnia 19 listopada 2007 r.  w sprawie składek członkowskich  i wpisowego uwzględniający zmiany wprowadzone na  XXII Walnym Zgromadzeniu Polskiej Izby Turystyki w dniu 08 października 2010 roku wraz z aktualną wysokością składek członkowskich na rok 2012 (po uwzględnieniu waloryzacji za rok 2011 r.).

Z poważaniem

Maria Kunicka                           Andrzej Szafruga

Dyrektor                                   Skarbnik

Polskiej izby Turystyki               Polskiej Izby Turystyki