• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Nowe KORZYSTNE zasady rozliczeń z MerlinX dla członków PIT

Koleżanki i Koledzy

Członkowie

Polskiej Izby Turystyki

Informuję, że podczas Forum Turystyki w Chorwacji doszło do porozumienia pomiędzy Polską Izbą Turystki i operatorem systemu rezerwacyjnego MerlinX w sprawie zmiany sposobu rozliczeń opłat za używanie systemu.

Firmy będące członkami PIT, które mają już umowę oraz firmy, które podpiszą nową umowę z Firmą Elektroniczne Systemy Sprzedaży Sp. z o.o. będą dokonywały rozliczeń zgodnie z nowym aneksem:

Zmianie ulega pkt 4.2. umowy partnerskiej MerlinX i otrzymuje brzmienie: Opłata miesięczna pomniejszana jest każdorazowo o kwotę pięciu (5) PLN netto w przypadku dokonania przez Partnera rezerwacji u organizatorów za pośrednictwem Systemu. W przypadku dokonania rezerwacji u organizatorów: Neckermann, TUI, Interhome, Dertour, Snow Tex nie dokonywane są żadne odliczenia od opłaty miesięcznej. W przypadku, gdy suma odliczeń przekroczy kwotę 80 PLN netto, pozostałe niewykorzystane rezerwacje w formie nadwyżki przechodzą na kolejne miesiące w okresie rozliczeniowym nie dłuższym niż 12 miesięcy. Przy odliczeniach nie uwzględniamy  rezerwacji, które zostały: anulowane lub zestornowane (skasowane), oraz organizatorów, którzy ogłosili upadłość lub niewypłacalność.

Warunkiem uzyskania promocji jest autoryzacja PIT oraz odesłanie podpisanego Aneksu pocztą tradycyjną.

Firmy chcące przystąpić do promocji oraz wyrażają zgodę na przesłanie aneksu drogą elektroniczną proszę o kliknięcie w poniższy link:

Kliknij tu, aby otrzymać aneks do umowy partnerskiej z MerlinX

i przesłanie w ten sposób wygenerowanego maila do dnia 14.06.2014

Po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy Państwu aneks, który należy wypełnić i odesłać do Firmy ESS Sp. z o.o.

Życzę wielu rezerwacji w systemie MerlinX!Z poważaniem,
Grzegorz Chmielewski
Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki

Życzenia świąteczne

Forum Turystyki Chorwacja - PILNE

Szanowni Państwo

Prezesi Oddziałów

 

Pojawiła się możliwość zorganizowania Forum Turystyki w Chorwacji w Opatiji (region Kvarner) w terminie 09-14 maja 2014.

Przewidywana ilość osób ok.150 (3 autokary)

Prosimy o pilne sprawdzenie zainteresowania wyjazdem wśród członków Oddzialu i odpowiedź na ile osób możemy szacunkowo liczyć do poniedziałku 14 kwietnia do godz.12.00

 

Szczegóły dot. wyjazdu:

 

Środek transportu – autokar (sugerowane miejsca wyjazdu: Gdańsk – Pomorze, Łódź, ew. Kuj.-Pom.    Warszawa – Mazowsze, Podlaskie, W-M, ew. Kuj-Pom i Wlkp   Katowice – Śląsk, Małopolska, ew. Wlkp.

Miejsce – Opatija,  Hotel 4* FB

Cena dla członka PIT (uzależniona od ilości uczestników i miejsca wyjazdu) –  ok. 399 PLN

Cena dla os. tow. – plus 150 PLN

W programie m.in. wycieczka na wyspę Krk, rejs statkiem, kolacja rybacka, sesja Forum, workshop z biurami chorwackimi

 

 

Pozdrawiam,
Tomasz Rosset

Walne Zgromadzenie

 

 W ślad za przesłanym zaproszeniem na Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Małopolskiego Oddziału PIT przesyłam „Porządek Obrad” oraz „Regulamin obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia”, które odbędzie się w dniu 27.03.2014 roku.

Początek obrad o godz. 14.00 w pierwszym terminie lub o godz. 14.30 w drugim terminie – w lokalu „Stary Browar”, ul. J. Marka 9 A 34-600 Limanowa.

 Z uwagi na sprawy organizacyjne Walnego Zgromadzania uprzejmie proszę o potwierdzenie udziału w Walnym Zgromadzeniu do dnia 20.03.2014 roku na adres Sekretarza Oddziału – Pani Magdalena Szczygieł – Smaga, Limanowski Dom Kultury ul. B. Czecha 4 34-600 Limanowa, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Z poważaniem

 

Prezes MIT

Ryszard Sikora

 

InfoPIT nr 3/2014 - KONGRES PIT

KONGRES POLSKIEJ IZBY TURYSTYKI W EL GOUNA (EGIPT)

W dn. 07-14 lutego 2014 r. odbył się Kongres Polskiej Izby Turystyki, zorganizowany w malowniczej miejscowości El Gouna, położonej niedaleko Hurghady. Uczestnicy Kongresu zostali zakwaterowani w Moevenpick Resort & Spa, który jednocześnie pełnił funkcję obiektu kongresowego. Jeszcze przed oficjalną sesją Kongresu obradowały Komisje Stałe i Zespoły PIT – Komisja ds. Turystyki Wyjazdowej (przew. Janusz Handzlik), Komisja ds. Turystyki Przyjazdowej (przew. Karolina Gnusowska-Weiss), Komisja ds. Obiektów Noclegowych (przew. Danuta Skalska), Komisja ds. Agentów Turystycznych (przew. Andrzej Szafruga), Komisja ds. Agentów IATA (przew. Andrzej Górski), Zespół ds. Turystyki i Wypoczynku Dzieci i Młodzieży (przew. Małgorzata Karwat). Posiedzenia Komisji i Zespołu miały charakter otwarty, a w części z nich uczestniczyli przedstawiciele strony egipskiej.

W oficjalnym otwarciu Kongresu wzięli udział m.in. Minister Turystyki Egiptu Hesham Zaazou, Dyr. Departamentu Turystyki MSiT Maria Napiórkowska, Charge d’Affaires Ambasady RP w Kairze Robert Dziedzic, Dyr. Biura Turystyki Egiptu w Warszawie Ahmed Sobhy, Wiceprezes POT Bartłomiej Walas oraz ponad 200 uczestników (w tym ponad 150 z Polski), a także liczni dziennikarze polscy i egipscy.

Kongres otworzył i powitał Gości Prezes PIT Paweł Niewiadomski, a obrady prowadziło wybrane przez Delegatów Prezydium w składzie: Andrzej Kozłowski – Przewodniczący, Anna Somorowska – Wiceprzewodnicząca, Anna Kuś – Sekretarz. Listy do uczestników Kongresu nadesłali Katarzyna Sobierajska – Podsekretarz Stanu w MSiT oraz Honorata Pierwola – Prezes SPATA. Treść listów tutaj

Pamiątkowe statuetki za pomoc w realizacji Kongresu otrzymali Min. Turystyki Egiptu Hesham Zaazou, Przewodniczący Biura Turystyki Egiptu Nasser Hamdi oraz Dyr. Generalny Moevenpick Resort & Spa Jean Pierre Leclerc.

Wręczono również odznaki „Za Zasługi dla PIT”, które otrzymali Hesham Zaazou, Samih Sawiris (Prezes Orascom – firmy zarządzającej El Gouna), Ahmed Sobhy oraz Bartłomiej Walas.

W trakcie sesji przedstawione zostały prezentacje: „Projekt wsparcia przedsiębiorstw turystycznych w projekcie promocji Polski w latach 2014-2020” (POT – Bartłomiej Walas), „Kampanie promocyjne POT w latach 2010-2014” (POT – Bartłomiej Walas, Piotr Tatara), „Turystyka w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej (MSiT – Maria Napiórkowska), „Będzie trudniej czy łatwiej? Szanse i zagrożenia dla sprzedaży agencyjnej w najbliższych latach” (Travel Data – Andrzej Betlej) oraz „Turystyka w przyszłości – jak się przygotować” (MROT – Anna Somorowska).

Kongres wypracował oficjalne stanowisko, będące wynikiem prac poszczególnych Komisji i Zespołów. Stanowisko Kongresu znajdziesz tutaj

W trakcie trwania Kongresu przewidziano także szkolenie z zakresu danych osobowych, rozpoczynające cykl szkoleń z tej dziedziny. Odbyło się również posiedzenie Prezydium PIT poświęcone bieżącym sprawom Izby.

Nie zabrakło czasu na poznawanie Egiptu jako atrakcyjnego kierunku turystycznego oraz spotkania kuluarowe. I tylko żal było wyjeżdżać, bo czas w przyjemnej atmosferze i miłym towarzystwie minął bardzo szybko.

Pozostają wspomnienia, których garść została utrwalona na zdjęciach znajdujących się w Galerii tutaj

Kongres Polskiej Izby Turystyki w Egipcie w dniach 7-14.02.2014 r.

Szanowni Państwo

Członkowie Polskiej Izby Turystyki,

zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią przesyłam informacje dotyczące Kongresu Polskiej Izby Turystyki, który odbędzie się w dniach 7-14.02.2014 r. w El Gouna - topowej miejscowości turystycznej, zwanej Wenecją Egiptu. Miasteczko położone 25 km od Hurghady słynie z tego, że znajdują się tam luksusowe hotele, pola golfowe, kasyno, wille milionerów i wspaniałe dwie mariny. Niedaleko brzegu znajdują się rafy koralowe stanowiące miejsce rekreacji dla płetwonurków. Proszę o zapoznanie się z programem, a także z warunkami kwalifikacji tam zawartymi.

Kongres będzie doskonałą okazją do przedyskutowania problemów nurtujących branżę turystyczną, a także do podjęcia uchwał wyrażających stanowisko w tych sprawach. Podczas Kongresu odbędą się otwarte posiedzenia Komisji Stałych Polskiej Izby Turystyki oraz Zespołów Problemowych. Uczestnictwo w ich pracach (oprócz osób towarzyszących) jest obowiązkowe. Deklarację udziału w co najmniej 1 posiedzeniu należy zgłosić podczas rejestracji.

Uczestnicy Kongresu zostaną zakwaterowani w luksusowym hotelu szwajcarskiej sieci Mövenpick Resort & Spa El Gouna 5* z opcją wyżywienia – all inclusive.

 

Wstępnego zgłoszenia proszę dokonać rejestrując się za pomocą systemu rejestracyjnego TUTAJ w terminie do 16.01.2014 r. Proszę przy rejestracji wypełnić wszystkie pola. Przy polach dostępny jest znaczek „?”, którego podświetlenie wyjaśnia o jakie dane chodzi.

Przewidzieliśmy wyloty z Warszawy, Gdańska i Katowic. Niestety liczba miejsc jest ograniczona. Warto więc szybko podjąć decyzję. W przypadku pytań proszę je zadawać mailem tylko pod specjalnym adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Opłaty za udział w wyjeździe są następujące:

Dla członków PIT (pierwsza osoba z firmy) PLN 1390 od osoby w pokoju dwuosobowym

Dla osób współpracujących (druga osoba z firmy) PLN 1490 od osoby w pokoju dwuosobowym

Dla osób towarzyszących (niezatrudnionych w firmie członka PIT) PLN 1790 od osoby w pokoju dwuosobowym

Dopłata do pokoju jednoosobowego (wymaga potwierdzenia przez organizatora) PLN 450

Przy wylocie z Gdańska – dopłata PLN 135

 

Cena zawiera przelot samolotem charterowym do/z Hurghady, transfery, zakwaterowanie w Movenpick Resort & Spa w pokojach 2-os. (lub 1-os. za dopłatą), wyżywienie w formule All inclusive, udział w Kongresie, ubezpieczenie podstawowe KL (30.000 EUR) i NW.

Cena NIE obejmuje wizy egipskiej (koszt 15 USD płatne na lotnisku w Hurghadzie), kosztów dodatkowego ubezpieczenia (do wykupienia w systemie w przypadku chęci uprawiania sportów wysokiego ryzyka np. kitesurfing, quady, jazda konnaszczegóły w systemie oraz od chorób przewlekłych), wycieczek fakultatywnych spoza programu.

 

Do zobaczenia już wkrótce w kraju Faraonów!

 

Program ramowy

 07.02.2014 r.  piątek 

Wylot z Katowic:           05.00    Przylot do Hurghady:     10.15

Wylot z Warszawy:        06.05    Przylot do Hurghady:     11.30

Wylot z Gdańska:          17.05    Przylot do Hurghady:     22.40

Zbiórka na lotniskach 2 godz. przed planowanym odlotem (odprawa bezbiletowa)

Limit bagażu 20 kg + bagaż podręczny 5 kg

Ostateczne potwierdzenia godzin wylotów nastąpi 48 godz. przed planowanym wylotem

Po przylocie do Hurghady formalności wizowe na lotnisku

Transfer do hotelu Movenpick w El Gouna

Zakwaterowanie

Czas wolny

 08.02.2014 r.  sobota

Workshop i otwarte posiedzenia Komisji Stałych i Zespołów Problemowych PIT

Pobyt w hotelu w wersji All inclusive

 

09.02.2014 r.  niedziela

Kongres PIT  - uroczyste otwarcie i część oficjalna(dla wszystkich uczestników)

Kongres PIT – część robocza (bez konieczności udziału osób towarzyszących)

Uroczysta kolacja z udziałem zaproszonych Gości (w tym przedstawicieli MSiT i Min. Turystyki Egiptu)

10.02.2014 r.  poniedziałek

Przejażdżka łodziami po lagunie

Prezentacje Partnerów i Gości Kongresu

Pobyt w hotelu w wersji All inclusive

11.02.2014 r.  wtorek

Wycieczka do Nubijskiej Wioski

Prezentacje Partnerów i Gości Kongresu

Pobyt w hotelu w wersji All inclusive

12.02.2014 r. środa

Wycieczka autokarowa do Luxoru  (dla osób chętnych) – wyjazd w godzinach rannych

Prezentacje Partnerów i Gości Kongresu

Pobyt w hotelu w wersji All inclusive

13.02.2014 r. czwartek

Dzień wolny

Kolacja pożegnalna

14.02.2014 r.  piątek

Wykwaterowanie

Transfer na lotnisko w Hurghadzie

Wylot do Katowic:         11.05    Przylot: 14.45

Wylot do Warszawy:      12.20    Przylot: 15.45

Wylot do Gdańska:       12.20    Przylot: 16.15

Godziny wylotów mogą ulec zmianie

 

Z poważaniem,

- Paweł Niewiadomski

prezes, Polska Izba Turystyki

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.