• slide_mit_1.jpg
  • slide_mit_2.jpg
  • slide_mit_3.jpg
  • slide_mit_4.jpg

Rozporządzenie Ministra Finansów zmieniające wymogi dot. minimalnych sum gwarancyjnych organizatorów turystyki

Szanowni Państwo, Członkowie Polskiej Izby Turystyki

Ogłoszono rozporządzenie Ministra Finansów zmieniające wymogi dot. minimalnych sum gwarancyjnych dla organizatorów turystyki. W Dzienniku Ustaw z datą 10 kwietnia ukazało się rozporządzenie łagodzące warunki uzyskania gwarancji przez biura podróży. Przyjęto postulat Polskiej Izby Turystyki, aby dla umów zawieranych w 2020 roku, podstawą dla ustalenia minimalna suma gwarancji był przychód nie niższy niż 30% wysokości przychodu w roku 2019 (z zachowaniem minimalnych kwotowych sum gwarancji). Rozporządzenie zawiera sformułowania korzystne z punktu widzenia branży turystycznej. Dotąd przepis mówił, że przewidując zakres działalności w nowym roku, organizator turystyki starający się o gwarancję nie może podać mniejszego przychodu z imprez turystycznych niż ten, który uzyskał w roku poprzednim. Według nowych przepisów roczny przychód w roku obrotowym 2020, na podstawie którego wyliczana jest wymagana suma gwarancyjna, nie może być niższy niż 30 proc. rocznego przychodu osiągniętego w roku obrotowym 2019. W pierwszej wersji zmiany proponowano 50 proc., w trakcie prac legislacyjnych udało się obniżyć ten zapis do 30 proc. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 8 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej i ubezpieczeniowej wymaganej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych - tekst rozporządzenia można znaleźć na stronie http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/648

Zachęcamy także do śledzenia komunikatów na stronie PIT www.pit.org.pl i www.wspierajmysie.eu Biuro Wykonawcze Polskiej Izby Turystyki Polska Izba Turystyki Nadawcą maila jest Polska Izba Turystyki, ul. Marszałkowska 9/15 lok. 29, 00-626 Warszawa, tel./fax: 22 826 55 36 www.pit.org.pl

stanowisko PIT w sprawie art.47 ust. 4 Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych

Szanowni Państwo Członkowie Polskiej Izby Turystyki W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 powodującego zagrożenia dla ruchu turystycznego przedstawiamy Państwu stanowisko PIT w sprawie art.47 ust. 4 Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych

Pozdrawiamy Biuro Wykonawcze Polskiej Izby Turystyki Biuro Wykonawcze ul. Marszałkowska 9/15 lok. 29 00-626 Warszawa tel. 22 826 55 36, www.pit.org.pl NIP: 5261011525

Nowe przepisy VAT i VAT MARŻA - zapraszamy na szkolenie

Szanowni Państwo,

Członkowie PIT Od 1 kwietnia 2020 r. wchodzą w życie nowe zasady prowadzenia ewidencji VAT i VAT MARŻA. Pozostało więc półtora miesiąca na poznanie i zastosowanie w praktyce tych przepisów. Zapraszamy na szkolenia do Warszawy i Katowic, które poprowadzi Pani Justyna Zając-Wysocka, radca prawny i doradca podatkowy z Małopolskiego Instytutu Studiów Podatkowych. NOWE ZASADY PROWADZENIA EWIDENCJI VAT I VAT MARŻA OD 1.04.2020. Program ramowy: Rewolucyjne zmiany w jednolitym pliku kontrolnym: nowa struktura i koniec deklaracji VAT - Rozporządzenie Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług - Praktyczne problemy w stosowaniu mechanizmu podzielonej płatności (split payment) objaśnienia MF Kasy fiskalne online w 2020 roku Zasady wystawiania faktur z NIP do paragonów Dokumentowanie sprzedaży przez agentów Zasady opodatkowania obrotu bonami towarowymi, voucherami Obowiązek rejestracji dla celów podatku VAT w przypadku prowadzenia działalności nierejestrowanej Nowa matryca stawek VAT - zmiany w zakresie stawek VAT - stosowanie nomenklatury celnej CN oraz PKWiU Wykaz podatników VAT czynnych tzw. biały rejestr objaśnienia MF Praktyczne problemy przy obliczaniu marży zaliczki, kursy walut, wycena usług własnych, identyfikacja usług turystyki Terminy i miejsca szkoleń 3 marca 2020 Warszawa, Golden Floor Plaza, Al. Jerozolimskie 123 A, godz. 10-15 11 marca 2020 Katowice, Hotel Katowice, Al. Korfantego 9, godz.10 -15 Koszt udziału w szkoleniu: 290 pln brutto dla członków PIT 490 pln brutto dla pozostałych uczestników

Rejestracja uczestników przez System Coffee: Warszawa https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=1032 Katowice https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=1033 Minimalna ilość uczestników, przy której szkolenie się odbędzie to 20 osób.

Zapraszamy Biuro Wykonawcze www.pit.org.pl

Zapraszamy na Ogólnopolskie Zawody Narciarskie Polskiej Izby Turystyki

Szanowni Państwo Członkowie PIT

Polska Izba Turystyki Oddział Małopolski zaprasza na 1. Ogólnopolskie Zawody Narciarskie Polskiej Izby Turystyki 11-13 marca 2020r. Jaworzyna Krynicka, ul. Czarny Potok 75.

Patronatem Honorowym nasze zawody objęli:

Ministerstwo Rozwoju Witold Kozłowski - Marszałek Województwa Małopolskiego Robert Andrzejczyk - Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Piotr Ryba Burmistrz Krynicy Zdroju

Zakwaterowanie w hotelu Jaworzyna Krynicka 3*oraz w hotelu Pegaz 4*

Cena udziału w imprezie:

199 pln - członkowie PIT
199 pln - dzieci
599 pln - osoby towarzyszące
200 pln - dopłata do pokoju 1- osobowego

Program wydarzenia w załączniku.

ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ DZIŚ!

Link do rejestracji znajduje się tutaj

Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 28.02.2020

TAKIE WYDARZENIE NIE MOŻE CIĘ OMINĄĆ!!! Zapraszam Roman Mandyna Prezes Oddziału Małopolskiego

Komunikat dla biur turystycznych w Polsce zajmujących się turystyką wyjazdową

Szanowni Państwo,

25 lutego odbędzie się w Krakowie workshop dla biur turystycznych zajmujących się w Polsce turystyką wyjazdową

Na workshop przyjedzie grupa ok. 25 "sprzedających" z kilkunastu krajów Europy i świata, szczególnie zaś będzie reprezentowany segment MICE i Luxury Leisure. Workshop będzie odbywał się w formie rozmów stolikowych B2B. Będzie można spotkać menadżerów hoteli, tour operatorów, DMC, linii lotniczych czy organizacji turystycznych odpowiedzialnych za promocje swoich krajów, produktów czy usług. Workshop jest organizowany w Krakowie przez międzynarodową firmę JLK Travel Market, która z sukcesem organizuje podobne spotkania w wielu miastach na całym świecie, przy współpracy Ernesto Travel. Zapraszamy 25 lutego na godz 9.30 do hotelu Plus Q w Krakowie, przy ulicy Wygranej 6.

Obowiązuje wcześniejsza rejestracja mailowa na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Program spotkania: 9.30 rejestracja, welcome coffee 10.00 Travel Trade Club: seminarium z kilkoma prezentacjami przedstawionymi przez "sprzedających" przy udziale "kupujących", dziennikarzy, przedstawicieli lokalnych władz. 11.00 Buffet Brunch i Networking. 11.30 Workshop B2B. 14.30 Zakończenie.

Zainteresowane biura proszę o kontakt na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Akredytacja prasowa na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dziękuję i pozdrawiam.